شهرستان بویراحمد هر چند منطقه‌ای سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است اما مناطقی بکر و آرام‌بخش دارد که محلی دل‌پذیر برای تفریح و تفرج مسافرن و گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 13 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرستان‌ بویراحمد منطقه‌ای سردسیری از مجموع شهرستان‌های 8‌گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا آرمیده بر دامنه قلل سر به فلک کشیده رشته کوه دنا بوده که جلوه خاصی به طبیعیت این دو شهرستان سردسیری در طول فصل‌های مختلف سال بخشیده است.

در تعطیلات نوروز این دو شهرستان کریدوری برای منزل انداختن و عبور و گذر مسافران نوروزی به سایر نقاط استان هستند.

برای مثال مسافران و گردشگرانی که قصد دارند از مرکز کشور همچون تهران و اصفهان و سایر مناطق این مسیر به استان‌های جنوبی سفر کنند از شهرستان بویراحمد و به خصوص شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کنند.

هر چند شهرستان بویراحمد اقلیمی سردسیری دارد اما در این شهرستان مناطقی وجود دارد که در ایام تعطیلات نوروز برای مسافران و گردشگران جالب و در نوع خود دیدنی خواهد بود.

شهرستان بویراحمد دارای بخش‌ها و دهستان‌ها و مناطق زیبایی است که بکر بودن و آرامش آن‌ها دو فاکتوری است که هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

مناطقی همچون لوداب و مارگون و پاتاوه که برخی مناطق آن‌ها بهاری زودرس دارند و مسافران و گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای این مناطق با مردمان مهمان‌نواز و البته جاذبه‌های طبیعی بکر و دست نخورده استفاده کنند.

یکی از جاذبه‌های خوب و قابل استفاده که تاکنون استفاده خوبی از قابلیت‌های آن نشده به رودخانه‌های پر آب این شهرستا‌ن‌ها برمی‌گردد که در این فصل سواحل آن‌ها مکانی مناسب برای تفریح است.

رودخانه‌هایی مثل بشار و خرسان که برای ماهی‌گیری بسیار مناسب بوده و انواع ماهیان رودخانه‌ای خوش طعم در آن‌ها می‌تواند جوابگوی بخشی از نیازهای مسافران و گردشگران باشد.

البته باید متذکر شد که به دلیل نبود علائم شنا ممنوع و پر خطر بودن قسمت‌هایی از این رودخانه‌ها همانند رودخانه بشار و خرسان تاکنون مشکلات زیادی به وجود آمده و قبل از هر چیز مسافران و گردشگران باید نسبت به این حوادث احتمالی هوشیار باشند.

در شهر یاسوج و اطراف آن مناطق گردشگری خوبی برای این فصل وجود دارد که مسافران نوروزی می‌توانند در طول روز از آن‌ها لذت ببرند.

مناطقی همچون پارک جنگلی و تنگه مهریان و تنگه سریز که برای تفرج و تفریح در این فصل مکان‌هایی با هوای لذتبخش و درختان جنگلی است.

اطراف شهر یاسوج مناطقی با چشمه‌های روان و جنگل‌های زیبای بلوط وجود دارد که محیطی آرامش‌بخش برای مسافران نوروزی است مناطقی همچون جاده قدیم شیراز و روستاهای وزگ و قلات که می‌تواند برای گردشگران مفرح و دلپذیر باشد.

جاده جدید شیراز با مناطقی همچون تنگ‌سرخ و روستاهای اطراف آن برای مسافرانی که قصد حضور در دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد را دارند منطقه‌ای زیبا به حساب می‌آید که دامنه‌ها و تپه‌های مشرف به این جاده محلی برای تفرج مسافران نوروزی است.

جاده زیبای جنگلی یاسوج به شیراز مناطقی بکر و دست نخورده دارد که در طول روز جوابگوی گردشگران است به خصوص جاده قدیم یاسوج به شیراز که مناطقی بکرتر همانند چهارقاش را در خود جای داده است.

اما در قسمت خروجی شهر یاسوج به سمت مناطق جنوبی کشور حدفاصل جاده یاسوج بابامیدان مناطقی وجود دارد که در این فصل از زیباترین مناطق جنوب کشور به شمار می‌رود.

قسمتی از این شهرستان که هم مرز با شهرستان رستم در استان فارس است در جاده یاسوج بابامیدان بهشتی است که زیبایی آن دل هر مسافری را می‌رباید و محلی زیبا و خوش آب و هوا با درختان زیبای جنگلی برای استراحت و تفریح روزانه مسافران است.

به گزارش فارس، شهرستان بویراحمد مناطق دیگری نیز دارد که مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند با استفاده از راهنمایی دستگاه‌های مختلف از جمله گردشگری و میراث فرهنگی از آن‌ها بهره لازم را ببرند.


شهر یاسوج


پل قدیمی پاتاوه


طبیعت لوداب


ماهی‌گیری در رود بشار


روستایی در لوداب

=================

گزارش از نسرین عابدیان‌پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار