مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان از تحصیل سه هزار طلبه در ۲۳ حوزه علمیه این استان خبرداد و گفت: بالغ بر دو هزار طلبه از استان نیز در حوزه های علمیه مشهد و قم تحصیل می کنند.
کد خبر: ۱۹۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 11 March 2016
حجت الاسلام حسینعلی قدرتی بعدازظهر جمعه در سومین همایش ممتازین و اولین دوره مسابقات ورزشی فرزندان و همسران طلاب استان سمنان به میزبانی تالار همایش های مجتمع فرهنگی هنری شهید سیدحسن شاهچراغی شهرستان دامغان ضمن اشاره به فعالیت ۲۳ حوزه علمیه در استان، افزود: از این تعداد ۱۳ حوزه ویژه برادران و ۱۰حوزه دیگر به خواهران اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: تاکنون دو هزار طلبه خواهر از حوزه های علمیه خواهران استان سمنان فارغ التحصیل شده اند.

تحصیل ۲۱۰۰ طلبه از استان سمنان در حوزه های علمیه قم و مشهد

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان با اشاره به تحصیل ۱۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه کشور افزود: با احتساب خانواده های آنان این آمار به ۵۰۰ هزار نفر می رسد.

قدرتی با یاد آوری اینکه یک هزار و ۸۰۰ روحانی و طلبه از استان سمنان در حوزه های علمیه شهر مقدس قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ روحانی و طلبه از استان در حوزه های علمیه مشهد مقدس تحصیل می کنند.

وی وجود این تعداد روحانی در حوزه های علمیه سراسر کشور را ظرفیت خوبی برای استان دانست و افزود: نباید امروز برای اقامه نماز جماعت و کارهای فرهنگی در روستاها و دستگاه های اجرایی با کمبود روحانی مواجه باشیم.

پوشش بیمه درمانی برای تمامی روحانیان و طلاب استان سمنان

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان از اشتغال ۳۰ هزار نفر روحانی در دستگاه های اجرایی سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر با دریافت شهریه از سوی مراجع تقلید و ... امورات زندگانی خود را می گذرانند.

قدرتی با بیان اینکه تمامی روحانیان و طلاب استان سمنان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند، افزود: دغدغه درمان روحانیان و طلاب با قرار گرفتن پوشش بیمه درمانی برطرف شد.

وی با مهم برشمردن مباحث فرهنگی جامعه و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به هویت خانواده های ایرانی، افزود: روحانیان با آگاهی بخشی به مردم می توانند از بروز آسیب های فرهنگی جلوگیری کنند.

حضرت زهرا (س) دریای مهربانی است

امام جمعه دامغان نیز دراین برنامه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: آن حضرت دریای مهربانی هستند.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان اضافه کرد: حمایت از ولایت و امامت از ویژگی های بارز حضرت زهرا (س) بود و در دامن آن بانوی بزرگوار فرزندانی چون امام حسن و امام حسین (ع) پرورش و تربیت یافتند.

وی به نقش روحانیان در جامعه پرداخت و اظهار داشت: اگر علما در صحنه نبودند دین، تقوا، مذهب و شرافتی وجود نداشت.

روحانیان در گسترش فرهنگ حفظ منابع طبیعی تلاش کنند

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان نیز در این همایش به بهانه هفته منابع طبیعی با بیان اینکه در این شهرستان یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۷ هکتار عرصه های منابع طبیعی وجود دارد، افزود: این میزان بالغ بر۲۷ درصد کل مساحت شهرستان را در بر گرفته است.

احمد علی بهاور افزود: مراتع شهرستان دامغان با توجه به گونه های گیاهی موجود از مهم ترین و با ارزشترین منابع طبیعی تجدید شونده هستند که بهره برداری صحیح توام با عملیات اصلاح و احیاء آن می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک و تامین نیازمندی ها در زمینه مواد پرو تئینی و ... ایفا کند.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ نفر بهره بردار با ظرفیت اسمی ۱۴۴هزار و ۲۵۶ واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می کنند.

تجلیل از ۱۳۲نفر فرزندان و همسران ممتاز روحانی و طلبه استان سمنان از دیگر برنامه های این آئین بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار