مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: بر اساس اقدامات صورت‌گرفته و فعالیت بخش خصوصی خانه تاریخی یزدان‌پناه برای بازدید مسافران نوروزی تجهیز و آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 11 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در بازدید از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی‌های روستایی و سوغات که در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برگزار شده است، گفت: غرفه خانه تاریخی یزدان‌پناه به معرفی بخش‌های مختلف این خانه تاریخی پرداخته است و تا عید آماده بهره‌برداری و بازدید عموم مردم خواهد بود.

وی افزود: خانه تاریخی یزدان‌پناه قم در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است تا با تجهیز آن در فاز اول به یک مجموعه پذیرایی، فرهنگی و در فاز دوم به مجموعه اقامتی و هتل سنتی تبدیل شود که در سال جدید شاهد بهره‌برداری از فاز اول آن خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: در حال حاضر 3 میلیارد ریال برای بازسازی و تجهیز این اثر تاریخی هزینه شده است.

رضایی با اشاره به اینکه این خانه تاریخی برای دوره قاجار است، گفت: این خانه تاریخی واقع در شهر قم، خیابان باجک، کوچه 11 پلاک 9 واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجار است که در اوایل سال 1382 با شماره 9151 به ثبت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: خانه‌های تاریخی ثبتی در قم با تعامل مالکیان توسط این اداره‌کل مرمت و احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه تورهای قم‌گردی و طبیعت‌گردی در استان قم فعال است، گفت: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم و تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی تورهای قم‌گردی، طبیعت‌گردی، کویرنوردی و بوم‌گردی را با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم اجرا می‌کنند.

وی افزود: بازدید از خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، تپه قلی درویش، مقابر گنبد سبز، تیمچه بازار، خانه ملاصدرا و سایر اماکن تاریخی و گردشگری از جمله برنامه‌های تورهای قم گردی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار