پیکر مطهر شهید آزاد بخت در 23 اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با پیکر 11شهید گمنام دیگر وارد استان همدان و پس از انجام تشریفات بر دستان پر مهر مردم شهید پرور تویسرکان تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 12 March 2016

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر شهید آزاد بخت همراه با پیکر 11شهید گمنام دیگر وارد استان همدان میشود.

به گزارش تابناک همدان؛ نماینده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در همدان گفت: در آستانه سال نو پیکر چهارمین سلحشور از تبار راستقامتان استان به وطن بازگشته تا پیشتر از بهار جان به خواب رفته را بیدار کند.

محمدجعفر زمردیان اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید بزرگوار که در جریان تفحص مناطق عملیاتی در منطقه حاج عمران توسط جستوجوگران نور تفحص شده بود، به دلیل نداشتن مدارک شناسایی به ستاد معراج شهدای کشور منتقل شده که از طریق آزمایشات دی ان ای هویت وی مشخص شد.

آذر ماه امسال خبر بازگشت شهید جابر شیرزادی پس از ۲۹ سال به وطن در خبرگزاری ها منتشر شد و اما ۱۹ اسفند نیز خبر رجعت شهید هاشم آزادبخت نیز پس از 29 سال به وطن به خانواده ایشان گفته شد.

برادر شهید آزادبخت با اشاره به این عکس برادر شهیدش همرا با شهید جابر شیرزادی و رضا گودرزی در یک قاب عکس نزد وی نگهداری میشده گفتبر روی عکس با دست خط خود شهید هاشم نوشته شده: 22/2/1364 رضا گودرزی، جابر شیرزادی، هاشم آزادبخت.

تفحص این شهید پایانی بر انتظاری 29 ساله بود و حال این خانواده بی صبرانه منتظر شناسایی نفر سوم عکس موجود هستند و دعا می کنند تا همرزم شهید آزادبخت زنده باشد و بتواند تا در تشییع دوستش شرکت کند و از رشادت های شهیدتشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بگوید.

شهید هاشم آزادبخت متولد سال 41 در تویسرکان بوده که در سالهای دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام شد و سرانجام در سال 1365 در منطقه عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

ایشان چهارمین شهید مفقودالجسد استان بوده که پس از شهیدان امیرمسعود محمدزاده، محمد نجفی و جابر شیرزادی در سال 94 به وطن بازگشته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار