رئیس اداره گردشگری تنکابن و عباس‌آباد
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد از تشکیل کمیته‌های ویژه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در دو شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 11 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، نادر سحرخیز گفت: با تشکیل 9 کمیته در دو فرمانداری تنکابن و عباس‌آباد و برگزاری نخستین جلسه عملاً مقدمات تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی دو شهرستان کلید خورد.

وی اظهار کرد: در نخستین جلسات در دو فرمانداری که به ریاست فرمانداران دو شهرستان صورت گرفت مسئول کمیته‌های 9 گانه حضور یافتند و شرح وظایف هر یک به‌طور مشخص تعیین شد تا بر اساس ضوابط و همکاری‌های بین دستگاه‌ها از موازی‌کاری و ناهماهنگی‌های احتمالی پیشگیری و برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر که از 25 اسفند دفاتر آن‌ها در فرمانداری‌ها دایر و 24 ساعته فعالیت می‌کنند عملیاتی شود.

سحرخیز بیان داشت: هم‌اکنون در شهرستان تنکابن به‌طور شبانه‌روز ظرفیت پذیرش بین 8 تا 9 هزار گردشگر وجود دارد اما همه فضاهایی که موجودند هتل نیستند.

این مسئول افزود: بخشی از آن‌ها خانه‌هایی هستند که به صورت مراکز اقامتی موقت برای پذیرایی از گردشگران آماده شده‌اند به همین منظور این بخش از مراکز در کنار مدارسی که آموزش و پرورش برای اسکان موقت آماده می‌کند استاندارد نیستند اما برای گذر از محدودیت‌های زیر ساختی در ایام نوروزی و مدیریت بهینه به کار گرفته می‌شوند.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی تنکابن و عباس‌آباد خاطرنشان کرد: در شهرستان تنکابن 26 هتل و شهرستان عباس‌آباد 12 هتل داریم و هم‌اکنون یک‌هزار و 250 تخت هتل، 600 خانه استیجاری و 32 مدرسه با برخورداری از 290 باب کلاس در شهرستان تنکابن برای اسکان نوروزی گردشگران آماده شده است.

وی بیان داشت: در شهرستان عباس‌آباد نیز 680 تخت هتل، 150 خانه استیجاری و نیز حدود 20 مدرسه با برخورداری از 150 باب کلاس برای اسکان گردشگران نوروز 95 آماده پذیرایی هستند.

سحرخیز یادآور شد: در بخش راهنمایان سفرهای نوروزی علاوه بر همکاری نزدیک نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر با ایجاد پایگاه‌های ورودی در دو شهرستان به کمک کیوسک‌های اطلاعات گردشگری یا همان مراکز خدمات خانه‌مسافر و نیز استقرار کانکس‌های ویژه راهنمای گردشگران در مبادی ورودی هر شهر با ارائه بسته‌های فرهنگی و نقشه‌های ویژه هر شهرستان به هدایت گردشگران به مقاصد سفرشان اقدام می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: این برنامه خود علاوه بر جلوگیری از سرگردانی و وقوع اتفاقات ناگوار برای آن‌ها از افزایش ترافیک هم پیشگیری می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد افزود: با هدف حمایت از صنایع دستی و سوغات تولیدی کشور به ویژه شمال قصد ایجاد دو نمایشگاه را در دو شهرستان داریم که در شهرستان تنکابن این نمایشگاه با اعلام آمادگی یک مرکز تجاری در ابتدای شهر شیرود این فضا در حال آماده‌سازی است و در شهرستان عباس‌آباد نیز منتظر واگذاری فضای مورد نظر در شهر سلمان‌شهر از سوی شهرداری هستیم که با این اقدام سریعاً این نمایشگاه در آن شهر عملیاتی می‌شود.

سحرخیز گفت: با توجه به استقبال خوبی که از موزه مردم‌شناسی دوهزار واقع در روستای «برسه» در سال گذشته صورت پذیرفت امسال در این سایت نیز علاوه بر ایجاد سفره نمادین هفت سین، غرفه‌ای از محصولات صنایع غذایی بومی منطقه دایر می‌شود تا گردشگران علاوه بر آشنا بیشتر از فرهنگ بومی منطقه بتوانند از این غرفه و محصولات در آن خرید کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار دو شهرستان که طی سال‌های گذشته در اثر کم‌توجهی یا نگاه نادرست مغفول مانده‌‌اند گفت: عمده‌ترین مشکل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی عدم جذب سرمایه‌گذاری‌های هدفمند است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی تنکابن و عباس‌آباد گفت: در سال‌های اخیر در بخش حضور سرمایه‌گذاران و با توجه به تعدد آن‌ها مسئولان وقت نتوانستند این سرمایه‌ها را به سوی پروژه‌هایی که بیشتر مورد نیاز منطقه‌اند و اهداف بلند مدت و رو به توسعه‌ای گردشگری را در تامین زیرساخت‌های اساسی و مورد نیاز به آن تامین کنند هدایت کنند و این معضل نیازمند بازنگری اساسی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار