رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای ارزش افزوده بالایی دارد و در هر هکتار ۳۵۰ تن عمکلرد وجود دارد، گفت: امکان توسعه گلخانه‌ تا ۲۰۰ هکتار در همدان وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 13 March 2016

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای ارزش افزوده بالایی دارد و در هر هکتار ۳۵۰ تن عمکلرد وجود دارد، گفت: امکان توسعه گلخانه‌ تا ۲۰۰ هکتار در همدان وجود دارد.

به گزارش مهر، جواد رشیدی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان بابیان اینکه علی رغم مصرف انرژی هیچ کشتی نداریم که به ازای هر هکتار۳۵۰ تن محصول سالانه بدهد، بیان کرد: در ۲۰ سال گذشته تنها یک گلخانه در همدان ورشکست شده و این باعث افتخار است.

وی بابیان اینکه تعدادی از کشاورزانی که دارای اراضی قطره ای هستند درخواست ۱۲۱ هکتار گلخانه داده اند، بیان کرد: شهرستان همدان به لحاظ اقتصادی پاسخگوی ۲۰۰ هکتار گلخانه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان بابیان اینکه باید به وضعیت اقتصادی و گردش اقتصادی همدان که یکی از ارکان کشاورزی است توجه ویژه شود، بیان کرد: خوشبختانه هر ساله روش های صرفه جویی در آب بهتر می شود.

رشیدی بابیان اینکه یکی از نکات اساسی که باید به آن توجه شود این است که عرصه مورد فعالیت را به خوبی نمی شناسیم، بیان کرد: بدست آوردن اطلاعات پایه اولین کاری است که باید انجام شود و این نیز بدون نقشه جامع از شهرستان و استان همدان مقدور نخواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در منابع صرفه جویی آب استان جوانب بهینه سازی صرفه جویی را در نظر نگرفته ایم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان بابیان اینکه کشاورزی پرمصرف ترین منابع آبی است و باید آب بیشتری به آن اختصاص داده شود، افزود: باید حجم مشخصی از آب را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

رشیدی عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته میزان کارایی آب ارتقا قابل توجه ای داشته اما به دلیل ارزش منابع آبی این ارتقا راضی کننده نیست.

وی بابیان اینکه استفاده از سایر منابع آب در کشاورزی نیازمند تجدید نظر است، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار هکتار آبیاری قطره ای داشتیم و این نشان دهنده تمایل کشاورزان به آبیاری قطره ای است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار