عملیات احداث بوستان روستایی به مناسبت هفته منابع طبیعی روز چهارشنبه با حضور مسئولان در روستای سیرکوه از توابع سنقروکلیایی آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 09 March 2016
عملیات احداث بوستان روستایی به مناسبت هفته منابع طبیعی روز چهارشنبه با حضور مسئولان در روستای سیرکوه از توابع سنقروکلیایی آغاز شد.

به گزارش ایرنا فرماندار سنقروکلیایی در آیین کاشت نهال در بوستان روستای سیرکوه گفت: طراحی احداث بوستان این روستا توسط منابع طبیعی با در نظر گرفتن ظرفیتهایی از قبیل آب و خاک منحصر به فرد، مرقد امامزاده پیرعبدالقادرو مردم با فرهنگ این منطقه انجام شده است.

علیرضا ایزدی افزود: این طرح می تواند به عنوان الگو در دیگر روستاها قرار گرفته و ارتقاء سطح اقتصاد خانواده ها و زیبایی منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: وجود آثار ارزشمندی که قدمت بسیار بالایی دارد و همچنین امامزاده، می تواند این روستا را به عنوان هدف گردشگری قرار دهد و به عنوان پایلوت مناسبی برای توسعه بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه هم از کاشت نهال به وسعت چهار هکتار در بوستان سیرکوه خبر داد و گفت: توسعه این طرح در دستور کار اداره منابع طبیعی قرار دارد.

مراد شیخ ویسی گفت: این اراضی بخشی از حدود 15 هکتار اراضی مربوط به امامزاده است که در برنامه توسعه قرار گرفته و مراقبت و نگهداری این فضا هم به هیات امناء امامزاده سپرده خواهد شد.

قبادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کرمانشاه هم گفت: با اجرای طرح مودت و برگزاری جشن گلریزان برای امامزاده به نسبت کمکهای مردمی، اوقاف استان هم کمکهای خود را برای توسعه این طرح ارائه خواهد داد و از درآمد امامزاد برای اداره طرح بهره گیری خواهد شد.

سنقروکلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و روستای سیرکوه هم در فاصله 30 کیلومتری غرب سنقر قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار