معاون فرماندار ایوان گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان تسهیلات لازم را برای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی و کمک به معرفی فرهنگ و آداب این شهرستان و آثار طبیعی و تاریخی را فراهم کرده اند.
کد خبر: ۱۹۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 08 March 2016

معاون فرماندار ایوان گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان تسهیلات لازم را برای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی و کمک به معرفی فرهنگ و آداب این شهرستان و آثار طبیعی و تاریخی را فراهم کرده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالرضا مهدیان اظهار کرد: تعطیلات ایام نوروز مهمترین تعطیلات مردم ایران است و باعث افزایش میزان مسافرت و رونق گردشگری در همه مناطق می شود.
وی افزود: برای ایجاد تسهیلات در سفرهای نوروزی هموطنان عزیز و کمک به معرفی فرهنگ و آداب و نیز شناساندن آثار باستانی و تاریخی این منطقه همه دستگاه های اجرایی شهرستان توان و امکانات خود را بسیج کرده اند.
مهدیان تاکید کرد: شهرستان ایوان با داشتن سه ویژگی مهم جاذبه های طبیعی، آثار باستانی و تاریخی با ارزش و اماکن مذهبی، پتانسیل و توانمندی های بسیار خوبی در زمینه جذب مسافرین و گردشگران نوروزی دارد.
وی یادآور شد: از جمله آثار تاریخی متعدد این شهرستان که در فهرست ملی آثار کشور ثبت شده آثاری همچون طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیرپناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، قلعه شمیران، تپه کلان، تپه نرگسی و شهر تاریخی جوی زر است.
مهدیان به مناطق گردشگری، توریستی و مذهبی این شهرستان اشاره کرد و پارک جنگلی سراب، منطقه توریستی تفریحی خران، آبشار پلیه، چشمه سفید، منطقه دانوک، منطقه پلنگ کنام و امامزاده سید عبداله و امامزاده حاجی حاضر را از جمله این آثار دانست.
معاون فرماندار ایوان گفت: هفت کارگروه در زمینه های اسکان، انتظامی و امنیتی، اطلاع رسانی، بهداشت و درمان، فضا سازی، خدمات زیربنایی و تسهیلات و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی تشکیل شده است.
وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده از سوی این کمیته ها اضافه کرد: پنج مکان اقامتی و اسکان، 2 پاسگاه انتظامی سیار، 2 ایستگاه امدادی و اطلاع رسانی، سه نانوایی کشیک نوروزی و تشکیل ستاد ویژه نظارت بر بازار و قیمت ها از موارد شاخص ستاد ساماندهی و خدمت رسانی شهرستان ایوان است.
شهرستان ایوان با 55 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد و از مناطقی است که در ایام تعطیلات نوروزی مورد توجه گردشگران، طبیعت گردان و مهمانان و مسافرین نوروزی قرار می گیرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار