معاون عمرانی استاندار مازندران
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: مازندران ظرفیت اسکان 770 هزار نفر شب مسافر را در تعطیلات نوروزی دارد.
کد خبر: ۱۹۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 06 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی نبیان در سومین جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران در تعطیلات نوروز ظرفیت اسکان 770 هزار نفر شب اقامت را دارد که پنج درصد نسبت به سال قبل اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی 15 نمایشگاه با ظرفیت 800 غرفه در شهرهای مازندران برپا می‌شود، افزود: چهار نمایشگاه ملی، 6 نمایشگاه ملی و منطقه‌ای و 9 نمایشگاه شهرستانی است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه 15 موزه در شهرهای مازندران برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی فراهم است، اضافه کرد: با همکاری شهرداری‌ها بحث شهرگردی از طریق دفاتر گردشگری و سیاحتی در شهرهای مازندران انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر در اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران مستقر است، گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های مکتوب و مجازی برای پوشش اخبار در دبیرخانه ستاد از نخستین لحظات تحویل سال تا پایان سفرهای نوروزی مستقر هستند.

نبیان بحث روشنایی معابر داخل و خارج از شهرهای مازندران را از دغدغه مهم فرمانداران دانست و ادامه داد: با هماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی استان این مشکل رفع می‌شود.

وی با تاکید براینکه حضور شهرداران و نماینده شهرداری‌ها در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان الزامی است، تصریح کرد: شاهد حضور سه شهردار در این جلسه هستیم که بقیه دلیل حضور نیافتن را باید توضیح دهند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه سال گذشته در سفرهای نوروزی 10 میلیون و 450 هزار نفر شب مسافر در مازندران اقامت داشتند، خاطرنشان کرد: لازم است با توجه ظرفیت مازندران شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

نماینده نیروی انتظامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین نظم و امنیت از وظایف ناجا محسوب می‌شود، اظهار کرد: با استقرار نیروهای امنیتی طرح ویژه چهار شنبه آخر سال از ساعت 16 تا پایان آخرین شب چهارشنبه  سال در مازندران اجرا می‌شود.

ناصر یداللهی با اشاره به اینکه جلسه پیگیری امنیت در شهرهای مازندران اجرا شد، افزود: برای اشراف کامل از وضعیت مازندران با همکاری پلیس فتا تمامی شبکه‌های اجتماعی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش انتظامی در اماکن پرتردد، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی توریستی با به‌کارگیری 10 هزار نفر نیروی ناجا در مازندران انجام می‌شود، گفت: در تعطیلات نوروزی 500 تیم گشت خودرویی، 200 گشت موتوری، 70 ایستگاه استقرار پلیس، 22 قرارگاه در شهرستان‌ها، یک قرارگاه مرکزی و 129 پایگاه آمادگی کامل برای ایجاد امنیت و انتظامی در استان فراهم شده است.

یداللهی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری مواد محترقه، سارقان، مواد مخدر، مشروبات الکلی، سلاح شکاری غیرمجاز، آلودگی صوتی از سوی برخی خودروها و برخی موتورسواران با همکاری دستگاه قضایی در ایام نوروز انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل اداره کل پایانه‌های مازندران نیز با بیان اینکه کمیته حمل و نقل و خدمات در سطح استان و شهرستان‌ها فعال شد، اظهار کرد: استفاده از وسایل نقلیه با کیفیت، توجه به سلامت خودروها، بازدید از پایانه‌های مسافربری و شرکت‌ها مورد تاکید کمیته حمل و نقل در مازندران قرار گرفت.

عیسی خادمی گفت: هماهنگی‌های لازم با پلیس‌راه، شرکت‌های امداد خودرو و استقرار کامل در دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر از سوی اداره کل پایانه‌های مسافربری مازندران انجام شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار