کد خبر: ۱۹۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


استاندا البرز گفت: در دوران پسا برجام برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهایی روز شنبه ه در ن نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز اظهار کرد: پیش بینی زمین برای سرمایه گذاری، طرح های مطالعه شده پیشنهادی، توجیه فنی و اقتصادی، هدایت و راهنمایی شما مدیران اقتصادی بعنوان متولیان امر در جذب سرمایه گذاران خارجی نباید گرفته شود.

وی ادامه داد: تسلط مدیران به فن مذاکره برای جذب و ترغیب سرمایه گذار از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه پس از موفقیت کشور در عرصه دیپلماسی سیاسی توانسته ایم بستر را برای رغب سرمایه گذاران کنیم، گفت: با توجه به شرایط به وجود امده باید نهایت استفاده را برای توسعه اقتصاد کشور انجام دهیم.

طهایی در خصوص مشکل قطعه سازان خودرو گفت:مدیران حوزه اقتصادی باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته و در این زمینه اتاق بازرگانی نقش ویژه ای خواهد داشت.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه ها در همه بخش ها و واحدهای تجاری، صنعتی، معدنی و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار البرز تصریح کرد: تهیه بسته معرفی خدمات سرمایه گذاری در استان البرز یکی از الزاماتی است که در تمامی طرح های سرمایه گذاری باید تهیه و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز مجری آن خواهد بود.

طهایی با اشاره به اینکه سفرهای هیات های تجاری در شرایط پسابرجام آغاز شده است، گفت: تهیه لیست واحدهای سرمایه گذاری برای مشارکت از پیش باید تدوین شود و مذاکرات اقتصادی و سرمایه گذاری با هدف و برنامه ریزی شکل گیرد.

وی افزود: خوشبختانه بسترهای مطلوبی در این استان وجود امده و با اقبالی که از سرمایه گذاران خارجی شاهد هستیم، اینک این ما هستیم که گزینه های سرمایه گذاری را پیشنهاد می دهیم.

استاندار البرز همچنین درخصوص مشکلات قطعه سازان نیز بیان کرد: طی مذاکراتی که با معاون اول رئیس جمهور داشته ام و مکاتبات انجام شده، بودجه ویژه در قانون در زمینه رفع مشکلات قطعه سازان که بخش عمده ای از آنها در این استان مستقر شده اند، پیش بینی شده است.

طهایی در محور دیگری با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان طی یک سال اخیر، گفت: کسب رتبه چهارم این اتاق در سطح کشور حکایت از عزم ویژه مسئولان این حوزه برای تحولی اقتصادی و صنعتی در این استان است.

وی افزود: امسال شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم با تحولات سیاسی که پشت سر گذاشتیم و مشارکت در جشن موفقیت کشورمان، سال جدید را با تلاش مضاعفی آغاز گر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار