نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس رفع تمام تحریم‌ها را ضروری خواند و گفت: ما هیچ راضی نبودیم که اردوغان به تهران سفر کند اما با دعوت رئیس جمهور قرار است روزهای آینده او به تهران سفر کرده و باید قبل از آغاز نشست‌های خود از ملت ایران عذرخواهی کند.
کد خبر: ۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 06 April 2015

به گزارش فارس، منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: اردوغان که خود را با لقب رجب پاشا به یک دیکتاتور نو عثمانی در منطقه تبدیل کرده در اظهارات اخیر مداخله‌جویانه خود در حق ملت ایران برخی هذیان‌گویی‌ها را تکرار کرده که باید در مقابل این اظهارات پاسخگو بوده و در برابر ملت بزرگ ایران پوزش بخواهد.

وی مخالفت جدی با این اظهارات و برخی رفتارهای ضد و نقیض اردوغان را یادآور شد و تصریح کرد: ما هیچ راضی نبودیم که اردوغان به تهران سفر کند اما با دعوت رئیس جمهور قرار است روزهای آینده او به تهران سفر کرده و باید قبل از آغاز نشست‌های خود از ملت ایران عذرخواهی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شفاف‌سازی بسیاری از موضوعات از سوی ظریف در صدا و سیما و رسانه ملی اشاره کرد و گفت: سئوال ما اینجاست که چرا باید غنی‌سازی 20 درصد در فردو تعلیق شود و این مجموعه را بخواهند به یک واحد تحقیقاتی تبدیل کنند.

حقیقت‌پور به نقاط مثبت این مذاکرات و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای اشاره کرد و افزود: بالاخره باید ملت ایران بدانند که تحریم‌ها یک جا برداشته می‌شود یا به ادعای غربی‌ها قرار است این کار گام به گام انجام شود.

وی ضرورت برداشته شدن تمام تحریم‌ها را ضروری خواند و بیان کرد: ما امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با حضور وزیر امور خارجه برگزار می‌شود بسیاری از مباحث را مطرح کرده و به دقت موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اگر آمریکا و غربی‌ها بخواهند نقض پیمان کنند قطعاً ما نیز به وضعیت قبل از مذاکرات بر می‌گردیم و غنی‌سازی را با قدرت و صلابت بیشتر ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حذف نشدن فعالیت فردو و راکتور آب سنگین اراک را یادآور شد و ادامه داد: غربی‌ها هر چند مدام این موضوع را تکرار می‌کنند اما به هیچ وجه این موضوع برای ما قابل قبول نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار