مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس گفت: با اقدامات برنامه‌ريزي شده و استفاده از توان و ظرفيت‌هاي مردمي، طي ماه‌هاي گذشته از سال 94 شاهد كاهش 84 درصدي آتش‌سوزي در عرصه‌هاي طبيعي استان بوده‌ايم.
کد خبر: ۱۹۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 03 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهرزاد بوستاني ظهر پنجشنبه 13 اسفند در آستانه هفته منابع‌طبيعي، در جمع خبرنگاران در شيراز، گفت: در سال 93 بالغ بر 9 هزار هكتار از اراضي و عرصه‌هاي طبيعي فارس دچار حريق شد اما امسال اين حجم به هزار و 800 هكتار كاهش يافته است.

وي ترميم عرصه‌هاي طبيعي دچار حريق شده را يكي از اولويت‌هاي اين سازمان برشمرد و گفت: در اين راستا نهال و بذركاري در 500 هكتار از عرصه‌هاي دچار حريق شده استان فارس، در دستور كار قرار دارد.

بوستاني مقابله با تخريب و تصرف غيرقانوني عرصه‌هاي طبيعي را از ديگر اقدامات اولويت‌دار اين سازمان عنوان و اضافه كرد: طي سال 94 شاهد كاهش قابل توجه تخريب و تصرف عرصه‌هاي طبيعي در استان فارس بوده‌ايم و از 544 فقره پرونده مربوط به تخريب و تصرف موجود در دستگاه قضايي، براي 366 پرونده حكم خلعيت صادر شده است.

او با يادآوري اينكه امسال 396 پرونده در اين ارتباط تشكيل شده است، گفت: با صدور حكم در خصوص پرونده‌هايي كه بعضا مربوط به سنوات گذشته بوده است، 955 هكتار از يك هزار و 650 هكتار اراضي تخريب و تصرف شده، تعيين تكليف شده است.

بوستان در خصوص اختلاف با اداره كل اوقاف، با تاكيد بر وجود تعامل مناسب بين دو دستگاه براي حل مسائل مربوط به اراضي مورد اختلاف، گفت: تاكنون با راي دستگاه قضايي 350 هزارهكتار از اين اراضي در اختيار منابع طبيعي و 355 هكتار در اختيار اوقاف قرار گرفته است.

مديركل منابع طبيعي استان فارس همچنين با اشاره به برنامه‌هاي مورد نظر در ايام پيش‌رو، گفت: توزيع 100 هزار اصله نهال توليد شده در نهالستان‌هاي منابع طبيعي، كاشت درخت در پارك شهداي منابع طبيعي شيراز، كاشت درخت توسط 10 عروس و داماد و دانش‌آموزان و دانشجويان در اقليد، برگزاري همايش آبخيزداري در شهرستان فسا، از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است.

بوستاني گفت: طرحي را تحت عنوان جايزه كوثر، آماده كرده‌ايم كه به‌صورت پيشنهاد در اختيار سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور قرار دهيم. هدف اين طرح تجليل از چهره‌هاي ملي و بين‌المللي در حوزه آبخيزداري و آبخوان‌داري است.

مدير كل منابع‌طبيعي استان فاس خاطرنشان كرد: امسال در همايش آبخيزداري كه در شهرستان فسا برگزار مي‌شود، از چهره ملي و بين‌المللي آبخوان‌داري و آبخيزداري، آقاي دكتر كوثر، تجليل خواهيم كرد.

بوستاني ابراز اميدواري كرد كه با همكاري مسئولان سازمان منابع‌طبيعي، طرح جايزه كوثر، در سال‌هاي‌ آينده به شكل ملي و حتي بين‌المللي برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار