100 دانش آموز مقطع متوسطه بافق روز چهارشنبه در مسابقه پرتاب موشک های آبی با هم رقابت کردند.
کد خبر: ۱۹۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 03 March 2016
به گزارش تابناک یزد،دبیر این مسابقه در حاشیه برگزاری اولین دوره این مسابقه که در مجموعه پارک آبشار بافق برگزار شد به ایرنا گفت: این تعداد دانش آموز در قالب 32 تیم در مسابقه پرتاب موشک آبی شرکت و با هم رقابت کردند.
علی نادری افزود: از 24 تیم پسر با 80 نفر شرکت کننده، تیم های wR-2250 با 130 متر، صاعقه 118متر و تیم آذرخش با 82 متر پرتاب، به ترتیب رتبه اول تا سوم بخش پسران را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: در گروه دختران نیز از هشت تیم با 20 شرکت کننده، تیم های شهید رضایی نژاد با 104متر، آرمسترانگ 57 متر و RQ-170با 56 متر پرتاب ، مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
دبیر برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با هدف آشنایی دانش آموزان با صنعت هوا و فضا و مفاهیم آیرو دینامیک،با همکاری پژوهشسرای مفیدی و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری بافق برگزار شد .
نادری افزود: موشک آبی یا موشک های بطری که با نیروی آب و هوا کار می کند می تواند با پرتاب از سکو، مسیر عمودی یا خمیده ای را در هوا پرواز و طی کند.
به نقل از ایرنا، بیش از هفت هزار و 500 دانش آموز بافقی در 70 آموزشگاه این شهرستان به تحصیل اشتغال دارند و همیشه با اشتیاق در اکثر مسابقات فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآنی، علمی و دینی شرکت می کنند و سالانه دو الی سه بار در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام می شوند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرق یزد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار