رئيس پليس فتا فارس از دستگيری فردی خبر داد که با هک وای فای همسايه خود اقدام به سرقت اطلاعات در فضای مجازی می‌كرد.
کد خبر: ۱۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 28 February 2016
تابناک فارس به نقل از میزان:سرهنگ سيدموسي حسيني با بيان اينکه اين جوان از طريق هک واي فاي اقدام به سوء استفاده از اينترنت همسايه خود می‌كرد: گفت: چندي پيش چندين پرونده به پليس فتا ارجاء شد که شاکيان آن همگي از يک سايت، نرم افزارهاي مختلفي را دانلود کرده بودند.

وي ادامه داد: شاكيان اين پرونده بلافاصله پس از نصب اين نرم افزارها بر روي سيستم هاي خود، اطلاعات حساب بانکي و ايميل هاي آنها به سرقت رفته و در ادامه اقدام به خريد هاي اينترنتي از طريق حساب هاي اين افراد و سوء استفاده از اطلاعات ايميل‌های اين افراد توسط فردي ناشناس شده بود.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: با بررسي هاي فني توسط کارشناسان پليس فتا، مشخص شد تمامي نرم افزارهاي ارائه شده در اين سايت حامل بدافزارهايي است که افراد به محض نصب اين نرم افزارها بر روي سيستم هاي خود به صورت خودکار اقدام به ارسال تمامي فعاليت‌هاي صورت پذيرفته در سيستم قرباني براي مجرم مي كرده است.

حسيني افزود: در تحقيقات ابتدايي به شخصي برخورد کرديم که مدعي شد از اين موضوعات بي اطلاع است و در طي بررسي اينترنت مورد استفاده، متوجه شديم يکي از همسايه ها با هک سيستم اينترنت وای فای اين فرد اقدام به طراحی سايت و سوء استفاده می‌كرده که بلافاصله پس از شناسايی، متهم دستگير و روانه زندان شد.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: يکي از عوامل تحريک کننده در ارتکاب اين جرم توسط متهم استفاده از وای فای غير است که متهم اين جرات را به خود داده که از اين اينترنت جهت تحقق اهداف سوء خود استفاده كند.

حسيني اظهار كرد: استفاده از رمزهای ساده برای وای فای راه را برای سوء استفاده فرصت طلبان باز کرده و گاها مشکلات جبران ناپذيری را برای افرادی که در اين زمينه سهل انگاری می‌کنند به وجود می‌آورد.

وی از شهروندان درخواست كرد: در هنگام دانلود نرم افزارها به اعتبار سايت که همان وجود لوگوی enamad در داخل سايت و ثبت آن سايت در samandehi.ir است، دقت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار