مسوول دبیرخانه خدمات اجرایی سفر استان تهران گفت: حدود 9 میلیون گردشگر در ایام نوروز از مراکز فرهنگی، تاریخی و تفریحی این استان دیدن کردند.
کد خبر: ۱۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 05 April 2015

علی رفیعی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نوروز امسال حدود 9میلیون گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی 16 شهرستان استان تهران دیدن کردند که این آمار نسبت به سال های گذشته 200 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در همین ارتباط 205هزار و 329 نفر نیز در طول تعطیلات نوروزی در مراکز اقامتی، هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خوابگاه های دانشجویی، مدارس، چادرهای مسافرتی و کمپ های اقامتی موجود در استان تهران اسکان داده شدند.

وی افزود: آمار اقامت مسافران استان تهران در نوروز 94 نسبت به سال گذشته، 50 درصد رشد داشته است.

رفیعی با اشاره به رشد قابل توجه اقامت مسافران در سطح مدارس استان تهران ادامه داد: نوروز 94، 33/38 درصد از مسافران نوروزی در مدارس این استان اسکان داده شدند.

مسوول دبیرخانه خدمات اجرایی سفر استان تهران بیان کرد: در طول تعطیلات نوروز سال جاری برنامه هایی برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی با همکاری سایر نهادهای شهر تهران همچون شهرداری تهران برگزار شد که برپایی 130 پایگاه اطلاع رسانی و خدماتی در سطح شهر تهران و ارایه بسته هایی با عنوان «مهمان طهران» و «تهران کارت» از جمله این برنامه ها بودند.

رفیعی افزود: برگزاری تورهای مسافرتی در قالب 11 مسیر نیمروزه(بازدید از کاخ سعدآباد و امامزاده قاسم(ع)) و در 6 مسیر یک روزه(تور سه برج؛ برج های میلاد،طغرل و آزادی) از دیگر خدمات ارایه شده به مسافران نوروزی استان تهران بود.

مسوول دبیرخانه خدمات اجرایی سفر استان تهران با اشاره به بازدیدهای نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران از مراکز خدماتی و گردشگری اظهار کرد: در سال 93 ،528 بازدید از مراکز خدماتی و گردشگری انجام شد که این بازدیدها در نوروز 94، به یک هزار و 695 مورد رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته 221 درصد رشد داشته است.

وی افزود:بر اساس آمار بدست آمده،80 درصد مسافران ورودی به استان تهران از ارایه خدمات گردشگری و مسافرتی رضایت داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار