رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رها سازی یک میلیون و چهار صد هزار قطعه بچه ماهی در هزار و 26 استخر ذخیره آب کشاورزی نقاط مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 25 February 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس:محمدمهدی قاسمی توسعه آبزی‌پروری در تلفیق با آب کشاورزی را از مصادیق اقتصاد مقاومتی ارزیابی و خاطرنشان کرد: این اقدام زمینه افزایش تولید آبزیان، کاهش مصرف کود شیمیایی در مزارع و گامی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان است.

او اعتقاد دارد چاه‌های کشاورزی و امکان احداث استخرهای ذخیره آب امکان اجرایی شدن آبزی‌پروری در فارس را فراهم کرده و با تبلیغ و ترویج فرهنگ آبزی پروری تعداد قابل توجهی استخر ذخیره آب کشاورزی در استان ماهی‌دار شده است.

قاسمی با بیان اینکه اکنون حدود 1000 تن انواع آبزیان تولید شده در استان فارس مربوط به استخرهای ذخیره آب کشاورزی است، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در تمام نقاط استان امکان پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: برای توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و با هدف افزایش بهره‌وری و جبران کاهش تولید ناشی از خشکسالی، تجهیزات مورد نیاز شامل انواع هواده‌ها، تجهیزات ضد عفونی کننده و ... با اعتباری معادل 750 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض تهیه و توزیع شده است.

قاسمی گفت: توسعه پرورش گونه‌های جدید آبزیان پرورشی، شامل ماهیان خاویاری و میگوی وانامی با موفقیت در حال انجام است به‌طوریکه امسال حدود 200 کیلوگرم خاویار از مزارع خاویاری استان فارس استحصال و به بازارهای داخل و خارج کشور عرضه شده است‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار