دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تخلف از تبلیغات انتخاباتی در این استان تاکنون دریافت و ثبت نشده است.
کد خبر: ۱۸۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 24 February 2016
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تخلف از تبلیغات انتخاباتی در این استان تاکنون دریافت و ثبت نشده است.
به گزارش تابناک ایلام،جعفر داراب خانی اظهارکرد: روند تبلیغات نامزدها و حامیان آنان در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران این استان به صورت قانونی ادامه دارد و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام در این مدت هیچ شکایتی از فعالیت های تبلیغی غیرقانونی دریافت نکرده است.
وی اظهار کرد: نامزدها و هواداران آنان در مهلت قانونی تا پایان مهلت یک هفته ایی تبلیغات (صبح روز پنجشنبه) باید همچنان به قانون تمکین کنند و فعالیت های تبلیغی خود را مطابق با مقررات ادامه دهند.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام از نامزدها و حامیان آنان در حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران خواست به توجه به شدت گرفتن روند تبلیغات در روزهای پایانی، از راه اندازی کاروان های تبیلغی خودرویی و تخریب یکدیگر خودداری کنند.
داراب خانی تاکید کرد: نامزدها و هواداران آنان با سعه صدر تنها در فضایی منطقی و به دور از تنش به تبیین دیدگاه های خود بپردازند و از نشر اکاذیب و تهمت و افترا علیه دیگران اجتناب ورزند.
وی یادآور شد: داوطلبان نمایندگی مجلس در استان ایلام تا زمان رسمی باقی مانده به پایان تبلیغات، فعالیت های تبلیغی خود را در فضایی آرام و بدون تنش سامان دهی کنند و از اقدام هایی که منجر به تحریک احساسات دیگر نامزدها و حامیان آنها می شود، خودداری کنند.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام ایلام گفت: انتظار می رود کسانی که خود را در معرض رای مردم قرار می دهند تا به نهاد قانون گذاری کشور راه یابند خود بیش از همه در فعالیت های تبلیغاتی قانون را سرلوحه کار قرار دهند.
داراب خانی با بیان اینکه به طور قطع نامزدهایی که از اکنون به قانون و مقررات تمکین نمی کنند، نمی توانند قانون گذاران خوبی باشند، ادامه داد: مردم فعالیت ها و اعمال و رفتار نامزدها را در این مدت رصد می کنند و به قانون گریزان روی خوش نشان نمی دهند.
وی تاکید کرد: نامزدها باید تا پایان مهلت رسمی تبلیغات در فضایی آرام و غیراحساسی با رعایت قانون و مقررات فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهند.
و افزود: طبق ماده 56 قانون انتخابات مجلس فعالیت تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز رای گیری آغاز و تا 24 ساعت پیش از اخذ رای ادامه دارد.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام اظهار کرد: مطابق ماده 57 این قانون، استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان های تبلیغاتی و نیز بلندگوهای سیار در بیرون از مکان سخنرانی و مانند آن ممنوع است.
داراب خانی اضافه کرد: نصب و الحاق پوستر فقط در حد مجاز باید باشد و هیچ کس حق ندارد آگهی هایی را که در اندازه مجاز نصب شده را تخریب کند.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام افزود: هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخابات برای عموم ممنوع است و با متخلفان مطابق مقررات برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: قوه قضاییه، نیروهای انتظامی و امنیتی بدون هیچ گونه ملاحظه ای با مجرمان انتخاباتی برخورد قانونی خواهند کرد.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات ایلام گفت: فعالیت ها نامزدها و حامیان آنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رصد می شود و باید مراقب بود که از ناسزا، تخریب، تهمت و سیاه نمایی علیه دیگران جلوگیری شود.
استان 590 هزار نفری ایلام به گستره 20 هزار کیلومتر مربع دو حوزه انتخابیه اصلی (ایلام و دهلران) در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو سهمیه و حوزه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلایم دارد.
انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی دهم و پنجمین دوره خبرگان رهبری جمعه آینده هفتم اسفند جاری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار