خود انتقادی بزرگ‌نیا درباره مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: درباره تاریخ و فرهنگ مازندران خطا زیاد رفته ایم و در بخشی نیز گرفتار روزمرگی شدیم.
کد خبر: ۱۸۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 22 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا در نشست با شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل در زمینه آغاز کاوش‌های باستانی شهر قدیم آمل با اشاره به اینکه نقش مدیریت شهری در گردشگری شهری انکار نشدنی است، تصریح کرد: تیم علاقه مند در شهر در حوزه گردشگری شهر می تواند نقش مهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تردید نداریم که گردشگری شهری مبتنی بر زیبایی های دست ساخت یا جدید و مهم تر از آن بناها و بافت هایی است که از قدیم به یادگار مانده است، عنوان کرد: علاقه مندان به گردشگری شهری به بافت های شهری و آثار تاریخی علاقه مند هستند و گردشگران شهرها به دنبال فضایی تاریخی و فرهنگی هستند.

بزرگ‌نیا با اشاره به آغاز کاوش‌های باستانی در شهر قدیم آمل افزود: با این کاوش مقطع‌های تاریخی مهمی در آمل احیا می‌شود و اسنادی به دست می‌آید و به سوالات بسیاری پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری آمل در حوزه ادبیات و تاریخ مشهود است، گفت: فضای آماده ای در آمل شکل گرفته و هماهنگی و همدلی اتفاق خوبی رقم می زند که داشته ها را شاخص و احیا کنیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی سایت روباز باستان شناسی در آمل گفت: مردم با علاقه‌مندی بیشتری سایت های روباز را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز در در محوطه موزه ها به دنبال خدمات رفاهی برای گردشگران هستیم تا بیشتر هویت و فرهنگ و تاریخ خود را باور کنند، اظهار کرد: درباره تاریخ و فرهنگ مازندران خطا زیاد رفته ایم و در بخشی نیز گرفتار روزمرگی شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه معرفی از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی در مازندران وجود ندارد، عنوان کرد:امروز نتوانستیم مکان‌هایی که داریم را به مردم نشان دهیم و مردم را به این مناطق علاقه مند کنیم.

وی یادآور شد: همه ظرفیت های کل کشور در مازندران وجود دارد اما درباره بیشتر ظرفیت های مازندران دچار غفلت شده‌ایم.

بزرگ‌نیا علت این امر را پراکنده بودن آثار تاریخی مازندران و در بالادست بودن آنها بیان کرد و افزود:اقلیم مازندران نیز ضد بناست و بناهای تاریخی د راین منطقه زود تخریب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فرصت معرفی فرهنگ در استان داده نشده است تا مسافران و گردشگران با کوله‌باری از تاریخ و فرهنگ مازندران را ترک کنند، اظهار کرد: مازندران دارای توانمندی‌هایی است که باید دیده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار