بدنبال ورود یک توده گرد و غباراز سمت بیابانهای عراق به داخل استان ایلام هم اکنون وضعیت هوای نقاط مختلف این استان در حالت هشدار قرار دارد بنحویکه دید افقی در بعضی از نقاط به کمتر از هزار متر رسیده است
کد خبر: ۱۸۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 20 February 2016
بدنبال ورود یک توده گرد و غباراز سمت بیابانهای عراق به داخل استان ایلام هم اکنون وضعیت هوای نقاط مختلف این استان در حالت هشدار قرار دارد بنحویکه دید افقی در بعضی از نقاط به کمتر از هزارمتر رسیده است.

به گزارش تابناک ایلام ،مدیرکل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار مااظهار کرد: ورود یک توده گرد وغبار که از عصر امروز آسمان اغلب نقاط استان را فراگرفته است؛هوای بیشتر شهرستانهای استان را در وضعیت هشدار قرار داده که متعاقب آن دید افقی در این نقاط به کمتر از هزارمتر رسیده است.

یوسف شیخ الملوکی گفت:روند فوق تا پایان روز دوشنبه بر آسمان استان حکمفرما خواهد بود اما از روز سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی به استان این روند نیز خاتمه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان افزود:در حال حاضر دوکانون گرد وغبار در بیایانهای عراق وعربستان فعال هستند که وزش شدید باد باعث ورود این پدیده به آسمان استان شد ،پیش بینی می شود با تداوم وزش باد در روز یکشنبه و ورود ذرات گردوغبار به آسمان استان درساعاتی از این روز افزایش غلظت گردوغبار را شاهد باشیم.

شیخ الملوکی در خصوص ورود سامانه بارشی به آسمان استان تصریح کرد: براساس پیش بینی های این سازمان با ورود یک توده بارشی از روز سه شنبه آسمان استان تاروز چهارشنبه بارانی خواهد بود واین سامانه کاهش دمای هوا درنقاط مختلف استان را بدنبال خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارش های پایش لحظه ای از ایستگاه های سنجش غبار استان، میزان ریزگرد در شهرستان های مهران و دهلران یک هزار و 40 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.
میزان غلظت ریزگرد ها در شهرستان ایلام 420 ، در شهرستان آبدانان 329 و در شهرستان ایوان نیز یک هزار و 100 میکرو گرم بر متر مکعب است و این روند در حال افزایش است.
شایان ذکراست هوای ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون (10 ماه) 64 روز آلوده و ناسالم بالاتر از حد مجاز و استاندارد داشته که این میزان سال گذشته تنها 39 روز بوده است.
در این مدت شهرستان مرزی مهران با 50 روز و ایوان با 18 روز بیشترین و کمترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند ضمن اینکه شهر ایلام نیز امسال 21 روز هوای ناسالم داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار