اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر مددجویان زندان‌های استان فارس برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره با حضور بازیگران سینما تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۸۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 20 February 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی زندان های فارس:مهدی فقیه بازیگر تئاتر و سینمای کشور در اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر مددجویان زندان‌های استان فارس اظهار داشت: هنر تئاتر بر این است که مفهوم انسانیت را به مخاطبان منتقل کند و به همین دلیل صحنه تئاتر یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین  مکان‌ها است.

وی با اشاره به شیوه‌های تئاتر درمانی گفت: مسئولان عرصه هنر باید بستری فراهم کنند تا در تمامی مکان‌های آموزشی به تئاتر پرداخته شود و اجرای هنر تئاتر در زندان‌ها سبب کشف استعدادهای مددجویان می‌شود و شرایط به دست آوردن یک زندگی سالم را برای مددجویان فراهم می‌آورد.

فقیه افزود: مسئولان باید زمینه فعالیت بیشتر مددجویان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی را فراهم کنند زیرا این برنامه‌ها به ما برای رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند.

عبدالمجید کشوری، معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان فارس در این مراسم گفت: اجرای هنر تئاتر در فضای زندان سبب می‌شود انگیزه زندانیان برای پاک کردن اشتباهات خود بیشتر شود و تئاتر به مددجویان کمک می‌کند  توانمندی‌های خود را کشف کنند.

به عقیده معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان فارس زندان مانند یک شهر کوچک است که همه مسئولان آن تلاش می‌کنند خدمات تربیتی و فرهنگی به مددجویان ارائه دهند.

وی با اشاره به فعالیت و تلاش مسئولان در جامعه گفت: امروزه در زندان‌های کشور افراد به دلیل  جرائم مواد مخدر، سرقت و مباحث اقتصادی در زندان محبوس هستند که ریشه این جرائم  بیشتر در عدم آموزش‌های شهروندی و اجتماعی است.

در پایان اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان فارس که با حضور برخی از مسئولان هنری استان فارس  برگزار شد، نفرات برگزیده این جشنواره با حضور مهدی فقیه٬ شبنم مقدمی بازیگر سینما و تئاتر کشور٬ سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندانهای فارس ٬ روسای زندانهای شیراز و هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار