آپاندیس یا روده کور زائده ای کوچک وانگشتی شکل است که در بخش ابتدایی روده بزرگ ومحل تلاقی روده بزرگ وروده کوچک قرار دارد .
کد خبر: ۱۸۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 23 February 2016

آپاندیس یا روده کور زائده ای کوچک وانگشتی شکل است که در بخش ابتدایی روده بزرگ ومحل تلاقی روده بزرگ وروده کوچک قرار دارد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران،یک جراح عمومی افزود :آپاندیس هیچ عملکرد شناخته شده در بدن ندارد اما بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهد وسلول های لنفاوی این منطقه باعث ترشح پادتن در روده می شود.

مساعدیان با بیان اینکه اول نشانه تشخیص آپاندیست وجود دردی مبهم ومداوم در نواحی شکم پهلوی راست وبالایی ناف است گفت: با گذشت زمان بیمار دچار بی اشتهایی – حالت تهوع واستفراغ می شود.

درد گاهی علاوه برشکم وپهلو برای مردان در بیضه ها حس می شود وبا بروز چنین علائمی برای تشخیص باید به پزشک مراجعه کرد.

مساعدیان با بیان اینکه پس از معاینات بالینی بلافاصله آزمایش خون تجویز می شود گفت :

از آنجا که در خون بیمار معمولا گلبول های سفید افزایش پیدا می کند تشخیص بیماری قطعی خواهد بود واگر تشخیص پزشک جراحی باشد انجام آزمایش های نظیر آزمایش ادرار وعکس شکم وسونوگرافی الزامی است.

وی خاطر نشان کرد :اگر آپاندیسیت به موقع درمان نشود ترکیدن آپاندیس باعث ورود مواد عفونی به داخل محوطه شکمی می شود وعوارضی مثل عفونت درمحدوده لگن چسبندگی روده ها وتخمدان ها ونازایی برای خانم به دنبال دارد

مساعدیان همچنین با تاکید به اینکه عفونت بسیار شدید که به دنبال ورود مواد عفونی آپاندیس به شکم ایجاد می شود می تواند وارد جریان خون وباعث مرگ شود افزود :

با اقدام به موقع می توان آپاندیسیت را به راحتی درمان کرد بدون اینکه عوارض خطرناک داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار