خبرگزاری شبستان:انتشار لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری، هاشمی در لیست جامعه روحانیت، ابوترابی و مطهری؛ سرلیست اعتدالیون و مستقلین از سرتیترهای مهم برخی از اخبار حوزه احزاب در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۱۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 20 February 2016

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، اعلام لیست نامزدهای خبرگان مورد تایید حزب وفاق ملی، انتشار لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری، هاشمی در لیست جامعه روحانیت، ابوترابی و مطهری؛ سرلیست اعتدالیون و مستقلین از سرتیترهای مهم برخی از اخبار حوزه احزاب در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

اعلام لیست نامزدهای خبرگان مورد تایید حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی

شورای مرکزی این جبهه کاندیداهای مورد حمایت خود در پنجمین دوره خبرگان رهبری را به شرح زیر اعلام کرد:

-    آیت الله احمدی جنتی.

-    آیت الله محمد یزدی.

-    آیت الله ابراهیم حاج امینی نجف آبادی.

-    آیت الله سیدمحمدعلی امین.

-    آیت الله محسن قمی.

-    آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی.

-    آیت الله محمد محمدی ری شهری.

-    آیت الله محمدعلی تسخیری.

-    آیت الله محمد امامی کاشانی.

-    آیت الله سیدمحمد سجادی عطا آبادی.

-    آيت الله نصرالله شاه آبادی.

-    آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی.

-    آیت الله سیدمحمود علوی.

-    آیت الله سیدهاشم بطحایی.

-    آیت الله علیرضا اعرافی.

لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری منتشر شد

لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به شرح زیر منتشر شد.

1. علی مطهری

2. حسن سبحانی

3. کاظم جلالی

4. حسن غفوری فرد

5. علیرضا محجوب

6. بهروز نعمتی

7. الیاس حضرتی

8. محمد خوش چهره

9. سهیلا جلودارزاده

10. مصطفی کواکبیان

11. حجت الاسلام محمد صالحی منش

12. محمدعلی وکیلی

13. حسین شیخ الاسلام

14. محمدرضا دشتی اردکانی

15. حسن بیادی

16. پروانه مافی

17. محمود صادقی

18. محمدرضا علایی

19. محسن عابدینی پور

20. سیدمحمد حسینی

هاشمی در لیست جامعه روحانیت/مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب سیاسی شبستان از اضافه شدن نام آیت الله هاشمی رفسنجانی به لیست کاندیداهای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

وی همچنین درخصوص مشارکت مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: با توجه به حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تغییرات ایجاد شده در رویکرد سیاست خارجی و رقابت جدی احزاب در انتخابات پیش رو مشارکت قابل توجهی از سوی مردم را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: انشاالله رقابت شرکت کنندگان در انتخابات رقابتی جدی است و مردم هم حضوری چشمگیر خواهند داشت.

لیست نهایی خبرگان مورد تایید جبهه یاران ملت و دولت منتشر شد

جبهه یاران ملت و دولت با انتشار اطلاعیه‌ای لیست نهایی کاندیدای های مورد تایید خود برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است با استعانت از خدای متعال و با توجه به اینکه معتقدیم مشارکت وسیع ملت مومن ایران تجلی بخش انتخاباتی سرشار از اقتدار و عزت برای نظام اسلامی است بدینوسیله لیست کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مورد حمایت جبهه یاران ملت و دولت و جمعیت جوانان انقلاب اسلامی را در تهران به شرح زیر اعلام می‌کنیم. امیدواریم نسل جوان هوشیار و آگاه ایران اسلامی با اعتماد به این انتخابات و با همراهی و حمایت از نامزدهای اصلح مجلس خبرگان رهبری ما را در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی یارای نمایند.

اسامی خبرگان به شرح ذیل است:

-    آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی.

-    حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی

-    حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی

-    دکتر سیدهاشم بطحایی گلپایگانی

-    آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی

-    حجت‌الاسلام دکتر محسن قمی

-    حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف‌آبادی

-    آیت‌الله محمد امامی کاشانی

-    آیت‌الله ابراهیم امینی

-    آیت‌الله محمدعلی تسخیری

-    آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی

-    حجت‌الاسلام محمد محمدی ریشهری

-    حجت‌الاسلام علی ناصری یزدی

-    حجت‌الاسلام محمد سجادی

-    حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم

-    دکتر محسن اسماعیلی

لیست سایر استان‌ها در روزهای آینده به اطلاع ملت فهیم ایران می‌رسد.

حضور مردم در انتخابات مهر تایید بر اقتدار نظام است

حجت‌الاسلام مرتضی مداح، مدرس حوزه علمیه قم و مشاور روحانی در انتخابات 92 در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبستان، درخصوص لزوم حضور مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: نظام ما نظامی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر انتخاب مردم تکیه داشته است.

وی با یادآوری حساسیت‌های انتخابات در دوره‌های مختلف در 37 سال گذشته گفت: البته زمانهایی انتخاباتها حساسیت هایی داشتند اما مردم ما همواره به دلیل بیداری سیاسی که امام خمینی (ره) به آنها اعطا کرد به خواب نمی رفت و در انتخابات‌ها شرکت داشتند.

وی تاکید کرد: هر چقدر حضور مردم بیشتر باشد مهر تاییدشان در اقتدار نظام هم بیشتر است.

حجت‌الاسلام مداحی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: قطعاً مردم در انتخابات حضوری پرشوری خواهند داشت و امیدواریم که این حضور پرشکوه نتایج خوبی به دست بدهد مجلسی قوی و اندیشمند و آگاه در مسایل امروز و برخاسته از آرمانهای امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شود.

مدرس حوزه علمیه قم اظهار داشت: گمان می کنم به دلیل نفوذ تبلیغات و انتخابات در فضای مجازی مردم این بار با شناخت بیشتری از کاندیداها در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه حضور پرشور مردم در انتخابات 92 شکست حصر اقتصادی کشور بود و امیدواریم که نتیجه انتخابات 94 مجلسی قوی باشد.

برای حفظ نظام در انتخابات شرکت کنیم

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان، درخصوص لزوم حضور پروشور مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: این مردم شاه را فراری دادند و امام خمینی (ره) را آوردند و در جبهه ها هم شرکت کردند و شهدای فراوانی داده اند و حالا باید انتخابات را خودشان برگزار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر دموکراسی داشتن پارلمان است افزود: ما برای اینکه به دنیا ثابت کنیم اهل دموکراسی هستیم باید پارلمانی قوی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شجونی تاکید کرد: برای داشتن پارلمان قوی و مجلس قویتر باید نظام را حفظ کنیم و لزوم حفظ نظام شرکت در انتخابات است.

حضور مردم در صحنه‌های سیاسی عامل ثبات ایران است

پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبستان، راجع به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور گفت: مردم ایران همیشه در لحظه‌های حساس و مهم نقش خودشان را ایفا می کنند و ما بار دیگر شاهد حضور پررنگ مردم بودیم.

وی با بیان اینکه امروز ما شاهد سوختن منطقه از ناامنی ها و بی‌ثباتی ها هستیم افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بزرگترین عامل ثبات ایران است.

وی ادامه داد: این امر نشان می دهد پیوندی عمیق بین مردم و نظام وجود دارد و همایش اقتدار 22 بهمن برونداد مهمی در امنیت و آسایش و همبستگی ملی ما ایفا کرد.

فعال سیاسی اصولگرا به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات پرشور و با حضور پرحجم مردم همراه خواهد بود و مردم نشان خواهند داد که با تمام بی‌وفایی های برخی از مسئولین بین عملکرد آنها با نظام مقدس جمهوری اسلامی تفکیک قائل هستند.

وی افزود: انتخابات پیش رو هم گویای این واقعیت است و می تواند در ثبات و امنیت نقش مهمی داشته باشد.

ابوترابی و مطهری؛ سرلیست اعتدالیون و مستقلین شدند

محمد جواد محمد نوری، دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در خصوص جبهه مستقلین اعتدال گرا به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: لیست این گروه نیز ظرف هفته آینده اعلام می شود و به نظر می رسد علی مطهری و ابوترابی جزو نفرات برتر سرلیست اعتدالیون و مستقلین خواهند بود.

وی اظهار کرد: ما در جبهه یاران ملت و دولت که مرکب از 33 گروه است نیز ابوترابی و مطهری را جزو نفرات برتر اعلام می کنیم و اعتقاد داریم دانش و توانمندی افراد می تواند در مجلس آینده لازم و ملزوم یکدیگر باشد و حضور این افراد نیز موثر می تواند باشد.

وی گفت: در مجلس خبرگان نیز تا امروز برخی افراد مسجل شده اند و آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر حسن روحانی، دکتر محمود علوی و دکتر سیدهاشم بطهایی گلپایگانی 5 نفر اول لیست خبرگان یاران ملت و دولت و جمعیت جوانان انقلاب اسلامی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار