مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: ایجاد بازار روزها در کرمانشاه که اجناس بی کیفیت را به مردم عرضه می کنند سلامت شهروندان را با تهدید مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۸۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 18 February 2016
مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: ایجاد بازار روزها در کرمانشاه که اجناس بی کیفیت را به مردم عرضه می کنند سلامت شهروندان را با تهدید مواجه کرده است.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر مساعدت و همراهی دستگاه های اجرایی در راستای نظارت و بازرسی های بهداشتی در سطح شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: هماهنگی دستگاه های اجرایی در اجرای قانون موازی کاری را کمتر و خدمت رسانی به مردم جهت تامین سلامت جامعه را بیشتر می کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر اتحادیه ها به دنبال تجارت هستند تا نظارت، افزود: برابر با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون اجرائیات شهرداری ها با هر شغل و صنفی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و یا به نوعی سد معبر کند باید به جد برخورد شود.

خدادادیان نظارت بر اقدامات شهرداری را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شهرداری اقدام به احداث بازار روز کرده و تا کنون مشورتی سازنده با اصناف، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و محیط زیست نداشته اند و اکثر میادین بار در کرمانشاه را جگرفروشی و مراکز غیربهداشتی تشکیل می دهند که باید ساماندهی شوند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: فعالیت در هر مکانی که خلاف قانون باشد باید متوقف شود به ویژه در مناطقی باستانی و جاذبه های توریستی چون طاق بستان که باید قلیان ها را بردارند و در محیط مناسب پذیرای مهمانان نوروزی شوند که در راستای این مهم همه دستگاه ها وظیفه دارند.

خدادادیان در ادامه گفت: برنامه های شهرداری با رکود مواجه شده است و نتوانسته اند با تخصیص اعتبارات روز بازاری در میدان آزادی احداث کنند و در عوض اقدام به ایجاد جمعه بازار، پنجشنبه بازار و ... در پارک شرقی و سایر مکانها کرده اند که با وجود تذکرات متعدد مرکز بهداشت اما اجناس بنجل و بی کیفیت به مردم عرضه می شود و سلامت جامعه را تهدید کرده است.

وی با درخواست از همشهریان در خودداری از خرید اجناس این مراکز بدون مجوز و استانداردهای بهداشتی، خاطر نشان کرد: تاکید بر رعایت بهداشت و نیز تشکیل کارگاه های سلامت امنیت مواد غذایی شهرستان به ریاست فرماندار بارها مطرح شده است و باید سایر دستگاه ها چون اصناف و ... نیز وارد کار اجرایی شوند.

خدادادیان با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر رعایت موازین بهداشت در سال گذشته گفت: مواردی از تخلف نیز به دادگاه ها معرفی و پرونده دادگاهی برای آنها تشکیل شد اما امسال با آموزش به گروه های هدف بازرسان و ناظران بر فعالیت قنادی ها، آجیل فروشی ها، خشکبار و کاک پزی و... نسبت به سالهای گذشته شکایات و تخلفات کمتری ثبت شده است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشازره به برگزاری جلسات متعدد طی امسال با برخی کارشناسان  اصناف و غذا و دارو جهت نظارت ویژه بر نانوایی ها، تصریح کرد: آموزش های لازم جهت نمونه برداری از مواد غذایی و نان و... مورد توجه این نهاد اجرایی قرار گرفته و جهت طرح بسیج سلامت نوروزی جلساتی در فرمانداری تشکیل شده است.

خدادادیان گفت: همچنین برای همه رستوران دارن واقع در طاقبستان جهت رعایت نکات بهداشتی به ویژه در ایام نوروز آموزشهایی توسط کارشناسان مرکز بهداشت به صورت توجیهی ارائه شده است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان اظهار داشت: از مردم خواستاریم اجناس دست فروشان را خریداری نکنند و با مراجعه به مراکز معتبر و تایید شده  به سلامت خود و خانواده اهمیت بیشتری بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار