حاجی زاده خبر داد:
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: مدیریت شهری تبریز آماده است جشنواره موسیقی حماسی و انقلابی را سال آینده در این کلانشهر طراحی و اجرا کند.
کد خبر: ۱۸۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 18 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،سعید حاجی زاده اظهار کرد: در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت شایسته ای به حوزه موسیقی انقلابی داده نشده است و کم کاری های زیادی در این حوزه به وجود آمده که تبریز آماده است برای جبران بخش کوچکی از این کم کاری ها سال آینده در هفته دفاع مقدس جشنواره موسیقی انقلابی و حماسی را میزبانی کند.

سعید حاجی زاده به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه پرداختن به آثار موسیقی انقلابی در این جشنواره بسیار کمرنگ شده است و جشنواره موسیقی فجر تنها عنوان فجر را یدک می کشد.

وی افزود: جشنواره موسیقی فجر به عنوان معتبرترین جشنواره موسیقی کشور که همه ساله همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایتخت برگزار می شود فاقد بستری مناسب برای ارائه آثار موسیقایی حماسی و انقلابی است و این مساله بیانگر وجود خلاء بزرگی است که در این حوزه احساس می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: دست اندرکاران جشنواره موسیقی فجر باید در سیاستگذاری های این جشنواره تجدیدنظر کنند تا آثار هنرمندان فعال کشور در حوزه موسیقی انقلابی و حماسی مجال بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به پتانسیل های تبریز در حوزه موسیقی اشاره و تصریح کرد: این خطه خاستگاه هنرمندان موسیقی بنام و سرشناسی بوده که منشاء خدمات ماندگار و خلق آثار به یادماندنی شده اند و البته سهم حوزه انقلابی و حماسی در آفرینش آثار موسیقایی در این خطه بسیار پررنگ است و از اینرو طراحی و اجرای جشنواره ای با هدف بسترسازی جهت معرفی چهره ها و آثار موسیقی حماسی و انقلابی و نیز ترویج این شاخه از هنر یک ضرورت مهم به نظر می آید.

حاجی زاده به فرارسیدن سالروز نهضت مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 اشاره کرد و گفت: حماسه 29 بهمن مردم تبریز نقش مهمی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشت و نشست های مختلفی که به مناسبت این رخداد اثرگذار برگزار می شود، می تواند بهانه برنامه ریزی برای طراحی یک جشنواره فاخر موسیقی با محوریت حوزه انقلابی در تبریز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار