رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: بالگرد امدادی با اولویت‌بندی در اختیار تمامی استان‌ها قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۸۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 16 February 2016

به گزارشخبرنگار مهر،امیر محسن ضیایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اینکه تاکنون بالگرد امدادی در اختیار ۱۷ استان قرار گرفته است، تصریح کرد: هلال‌احمر در نظر دارد بالگرد امدادی را در تمامی استان‌ها مستقر سازد.

وی افزود: هر استانی که اقدام به ساخت آشیانه بالگرد کرده باشد در اولویت دریافت بالگرد است و به محض اینکه سری جدید بالگردها در اختیار هلال‌احمر قرار گرفت، بالگرد این گروه از استان‌ها تامین می شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با تاکید به اینکه از چهل و چند حادثه بیش از ۳۰ مورد در کشور رخ می دهد، راه اندازی امداد هوایی را یک ضرورت در استان‌ها دانست.

ضیایی متذکر شد: برخی از حوادث به صورت مستمر و برخی به صورت غیر مستمر اتفاق می افتد و نیاز است با راه اندازی امداد هوایی زمینه امدادرسانی سهل و سریع در استان‌ها فراهم شود.

وی با تاکید به اینکه ناوگان بالگرد هلال‌احمر بی نظیر در بین جمعیت های دنیا و موجب شگفتی آن ها است، افزود: در خود استان اردبیل نیز با توجه به اینکه آشیانه بالگرد در دست ساخت و رو به اتمام است بعد از اتمام بالگرد امدادی اختصاص خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال اهمر استان با اذعان به اینکه اردبیل یکی از استان‌های گردشگری است، خدمت به استان را برابر با خدمت به مردم کشور دانست.

ضیایی در خصوص فعالیت هلال‌احمر در عید نوروز نیز به تشکیل ستاد های خدمات رسان و کمیته های مختص به آن اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در نوروز امسال تصادفات و حوادث به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت های مالی هلال‌احمر ذخایر امدادی جمعیت از محل منابع اضطراری آمده شده و در اختیار استان‌ها قرار داده می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار