عضو هیات مدیره انجمن صنفی حمل‌و‌نقل بندرعباس گفت: به‌رغم رشد قابل توجه در بخش‌های ریلی و هوایی، همچنان حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان کارآمدترین سیستم حمل‌ونقلی جهان به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 15 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ رضا شاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌ که سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای در جهان همچنان یکی از کارآمدترین و اقتصادی‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقلی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: 90 درصد حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در کشورمان از طریق جاده‌ها و توسط کامیون‌ها صورت می‌گیرد.
 
وی بیان داشت: ایجاد امکان فعالیت مناسب در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای در قالب فعالیت رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و صاحبان کالا زمینه را برای رشد این بخش و نقش‌آفرینی مطلوب‌تر در اقتصاد ملی فراهم می‌کند و اشتغال در این حوزه را تقویت خواهد کرد.
 
عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان حمل‌ونقل بندرعباس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های پشتیبانی از فعالیت‌های کلان کشور در حوزه توسعه بنادر و افزایش قابلیت‌های بهره‌مندی از اقتصاد دریامحور را تقویت توان ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: گستردگی کشورمان از یک سو و نیاز کشورهای همسایه ایران به تردد کالاهای مورد نیاز آنها از خاک ایران برای صادرات و یا واردات، بر اهمیت حوزه حمل‌و‌نقل در کشورمان افزوده‌است.
 
شاکر ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی مناسب در بخش حمل‌ونقل و حذف دلالان، زمینه‌ساز ایفای نقش مناسب‌تر حمل‌ونقل در توسعه کشور و بهبود فضای کسب و کار است که نه تنها تاثیر مستقیمی در تقویت اقتصاد ملی دارد بلکه فرصت‌های جدیدی از رشد و پیشرفت را در برابر شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار می‌دهد.
 
وی جایگاه و نقش حمل‌ونقل در اقتصاد مقاومتی و کمک به تحقق آن در اقتصاد کشورمان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حمل‌ونقل پایه اصلی جابه‌جایی کالا و خدمات به سراسر کشور است که رفع موانع پیش‌روی این بخش می‌تواند موجب تقویت اشتغال و تسریع در انتقال و جابه‌جایی کالا شده و خدمات بیشتری را در زمان کوتاه‌تری ارائه کند.
 
عضو هیات مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر جاده‌ها را به رگ و شریان بدن و کامیون‌ها را به خون درون رگ‌ها در اقتصاد کشور تصور کنیم، توقف حمل‌ونقل بار به مثابه سکته خواهد بود که حیات اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد.
 
وی یکی از چالش‌های بخش خصوصی در حوزه حمل‌و‌نقل را عدم هماهنگی ساختاری میان بخش‌های دولتی در تعامل با بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: اعتماد بخش دولتی زمینه واگذاری هر چه بیشتر امور به بخش خصوصی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم را در پی دارد.
 
شاکر با بیان اینکه سیاست‌ها و نوع نگاه به بخش خصوصی نباید سلیقه‌ای باشد، ادامه داد: سردرگمی در اتخاذ تصمیمات کلان سبب ضرر و زیان به شاکله شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌شود و انگیزه فعالان این بخش را از بین می‌برد.
 
این فعال اقتصادی عنوان کرد: ایجاد وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌های بخش‌های دولتی و هماهنگی آنها در زمینه‌های مختلف موجب حل بسیاری از مشکلات بخش خصوصی می‌شود. به عنوان مثال در سایه نبود هماهنگی میان دو دستگاه گمرک و نیروی انتظامی، گاهی یک کامیون 30 تا 40 روز بدون دلیل و منطق مشخصی متوقف می‌شود و این گونه ناهماهنگی ها سبب بروز مشکل و هزینه برای بخش خصوصی بخصوص رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌شود.
 
شاکر در پایان ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری توافق هسته‌ای و با به ثمر رسیدن تلاش‌های دولتمردان و مجموعه نظام در این بخش، شاهد رونق اقتصادی در جامعه و رفع رکود باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار