یک روانشناس گفت: برای کاهش مشکلات روانی، موسیقی مورد علاقه فرد از 10 قرص آرام‌بخش بهتر عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 14 February 2016

یک روانشناس گفت: برای کاهش مشکلات روانی، موسیقی مورد علاقه فرد از 10 قرص آرام‌بخش بهتر عمل می‌کند.

به گزارش ایسنا،"سیدنصرت‌اله میرمعینی" با بیان اینکه موسیقی‌درمانی به دو روش فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود، اظهار کرد: روش فعال آن به شکل خواندن و نواختن موسیقی بوده اما روش غیرفعال آن به گوش دادن و شنیدن موسیقی اطلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در موسیقی‌درمانی غیرفعال تاثیر عمده در برانگیختن و اثرگذاری بر واکنش‌های عاطفی و ذهنی است، افزود: نوع فعال آن موجب هماهنگ کردن واکنش‌های مختلف عاطفی، ذهنی، حسی و حرکتی با هم می‌شود.

میرمعینی با تاکید بر اینکه موسیقی در بین هنرها ذاتی است و به طور خارق‌العاده در زندگی بشر اثرگذار است، تصریح کرد: موسیقی نیازهای ذهنی، جسمانی، عاطفی و فرهنگی انسان را برطرف می‌کند.

این روانشناس با بیان اینکه موسیقی بر مغز انسان رابطه زیستی و بیولوژیکی دارد، ادامه داد: موسیقی برای درمان بیماری‌هایی همچون نقایص هوشی و عقب‌ماندگی‌های ذهنی، ناشنوایی، نابینایی و اختلالات بینایی و مشکلات جسمی و روانی نظیر اضطراب و افسردگی و برای بیماری‌های مهلک نظیر سرطان و ایدز و بیماری‌های کلیوی و تنفسی نقش عمده دارد.

وی با تاکید بر اینکه عمده کاربرد موسیقی برای کاهش تنش‌های روانی است، عنوان کرد: در ایران از موسیقی‌درمانی به صورت سطحی و مقطعی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود اما در کشورهای پیشرفته موسیقی‌درمانی برای سالمندان، کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

میرمعینی خاطرنشان کرد: پیشینه استفاده از موسیقی برای درمان برخی بیماری‌ها به یونان باستان و دوره قبل از میلاد برمی‌گردد و محققی که در این دوره کاربرد موسیقی را عنوان کرد، بیان می‌کند که سلامت روح از طریق موسیقی و سلامت جسم از طریق تمرین‌های ورزشی مهمترین موضوعات در سلامت انسان هستند.

وی در پایان بیان کرد: باید به همه روانشناسان و در مجموع کسانی‌که به نوعی با بیماران روانی مواجه هستند توصیه کرد این نوع سبک‌های درمانی را فعال کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار