یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان اصولگرای متدین و اصلاح‌طلب متدین وجود ندارد، گفت: مجلس آینده به نمایندگانی از هر دو جریان نیاز دارد، در غیراینصورت ناقص خواهد بود.
کد خبر: ۱۸۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 13 February 2016
یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان اصولگرای متدین و اصلاح‌طلب متدین وجود ندارد، گفت: مجلس آینده به نمایندگانی از هر دو جریان نیاز دارد، در غیراینصورت ناقص خواهد بود.

محمدصادق معصومی لاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اختلاف سلیقه بین جناح‌های سیاسی کشور را طبیعی دانشت و اظهار کرد: اختلاف سیلقه بین جناح‌های سیاسی کشور در روش و مشی اداره مملکت بسیار هم خوب است و این اختلاف نظر حتی در اجتماع کوچک خانواده وجود دارد، چه برسد به اجتماع بزرگی مثل یک کشور.

معصومی لاری افزود: اعتقاد ما این است که هر کس دلسوزانه و برای رضای خدا به اصلاح امور و خدمت به مردم بپردازد، چه اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا فرقی نمی‌کند و تنها مشکل ما در این زمینه با افرادی است که بخواهند پشت عناوین اصولگرا و اصلاح طلب پنهان شده و مقاصد دیگری را دنبال کنند.

این فعال سیاسی گفت: مشکل افرادی از هر دو طیف هستند که تحت عناوین اصولگرا و اصلاح طلب هدفی غیر از حفظ نظام و پشتیبانی از  رهبری و دلسوزی برای مردم را در ذهن می‌پرورانند.

وی با بیان اینکه مجلس آینده به هردو طیف اصولگرا و اصلاح طلب متدین نیاز دارد، گفت: اگر هریک از این دو طیف در مجلس آینده حاضر نباشند این یک نقص به شمار می‌رود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کاندیداهایی از همه طیف‌های سیاسی در میان تایید صلاحیت شده‌ها وجود دارند، گفت: اینکه همه طیف‌ها در حال آماده شدن برای حضور در انتخابات و آماده کردن لیست‌های خود هستند نشان می‌دهد که کاندیداهایی از همه طیف‌ها در میان تاییدصلاحیت شده‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب قبل از شروع تبلیغات لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام می‌کنند، گفت: این لیست در خصوص اصولگرایان در تهران ارائه شده و در استان نیز ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

معصومی لاری افزود: تا آنجا که اطلاع دارم اصلاح طلبان نیز درصدد تنظیم لیست کاندیداهای مور حمایت خود هستند و تا پیش از موعد قانونی تبلیغات لیست خود را ارائه می‌دهند.

معصومی لاری در ادامه با اشاره به رد صلاحیت برخی افراد شاخص اصولگرا در این دوره، گفت: همواره برای ما اصول ملاک بوده و نه اشخاص، بنابراین با رد برخی اشخاص اصولگرای شاخص مشکلی برای لیست اصولگرایان پیش نخواهد آمد و ما با توجه به اصول افراد را معرفی می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد بسیار ثبت‌نام کاندیداها در این دوره نیز گفت: این دموکراسی کامل است که در نظام جمهوری اسلامی همه افراد می‌توانند برای کاندیدا شدن در انتخابات ثبت نام کنند، اما در این زمینه شرایط قانونی و شرعی و اعتقادی وجود دارد که در صورت وجود مغایرت با آن، افراد واجد شرایط شناخته نشده و رد صلاحیت می‌شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه حجم و تعداد زیاد ثبت نام کنندگان نباید تاثیری در تعداد تایید صلاحیت شده‌ها بگذارد، گفت: مهم نیست چه تعداد برای کاندیدا شدن ثبت نام می‌کنند، مهم این است که از بین این افراد چه تعداد واجد شرایط قانونی برای کاندیدا شدن هستند.

وی تصریح کرد: در این زمینه هیات‌های نظارت و شورای نگهبان دو نهاد بالادستی هستند که شرایط کاندیداها را بررسی کرده و با مطابقت شرایط آنها با قانون، آنها را تایید و یا رد صلاحیت می‌کنند.

معصومی لاری شورای نگهبان را بالاترین مرجع در این زمینه عنوان کرد و افزود: این نهاد چنان جایگاه بالایی دارد که حتی می‌تواند مصوبات مجلس را در صورتی که مغایر با احکام اسلام وقانون اساسی  باشد را نیز رد کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ثبت نام کنندگان بهتر از هر کسی می‌دانند واجد شرایط هستند یا نه، گفت: بیشتر افراد رد صلاحیت شده می‌دانستند که رد صلاحیت می‌شوند، اما تنها برای افزایش فشار کاری بر هیات‌های نظارت ثبت نام کردند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به روند افزایش موارد ثبت نامی در دوره‌های اخیر، ضروری است که وزرات کشور و شورای نگهبان آمادگی بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها داشته باشند و یا زمان رسیدگی را بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: باید مجلس یا خود شورای نگهبان در این زمینه ورود پیدا کرده و زمان رسیدگی به امور ثبت نام‌کنندگان را بیشتر کرده و یا نیروهای بیشتری در این زمینه بکار گرفته شوند.

معصومی لاری افزود: تشکیلاتی که برای رسیدگی به امور هزار نفر در گذشته ایجاد شده، وقتی تعداد ثبت نام کنندگان 10 برابر شود، طبیعی است که با همان تشکیلات و تعداد قبلی نمی‌توان جوابگوی این جمعیت بود.

معصومی لاری در ادامه به محرومیت‌های بیش از حد استان اشاره و تصریح کرد: اگر دولت و نمایندگان مجلس نتوانند برای کرمانشاه که استان بسیار محرومی است و سالهاست مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته کاری انجام دهند و راهی برای رفع بیکاری که تمام مفاسد زیر همین کلمه خوابیده پیدا نکنند، نه خدا راضی خواهد بود و نه خلق خدا.

وی افزود: باید از دولت پرسید چرا باید حتی یک کار نیمه برجسته در استان ما در سه سال روی کار آمدندولت جدید انجام نشده باشد و این سوال را علاوه بر دولت، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم دارم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: تا کی باید کرمانشاه بیشترین بیکاری را در کشور داشته باشد و 75 درصد صنایع آن تعطیل باشند.

معصومی لاری افزود: استانی که در زمان جنگ تحمیلی زیر 1250 حمله هوایی بوده الان باید بالاترین بیکاری را داشته باشد. از مسئولین باید پرسید تا کی قرار است این وضعیت در استان ادامه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار