مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر از دهم فروردین آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 01 April 2015

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر از دهم فروردین آغاز شد.

به گزارش فارس؛  شهرام پیشه‌ ورافزود: نخستین ریزش آفت سن غلات سال زراعی 94 ـ 93 در شانزدهم اسفند سال گذشته در شهرستان ملایر مشاهده شد و با توجه به وضعیت رویشی مزارع گندم و جو و دمای هوا، عملیات مبارزه با این آفت در مرحله سن مادر از دهم فروردین آغاز شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح 264 هزار و 143 هکتار از اراضی زیر کشت غلات استان، با این آفت مبارزه شیمیایی شده، افزود: در این راستا عملیات مبارزه با سن مادر در سطح 122 هزار و 417 هکتار و مبارزه با پوره سن در سطح 141 هزار و 726 هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز کرد: همچنین مبارزه با سایر آفات نباتی (غیر از سن غلات) در سطح 187 هزار و 382 هکتار به انجام رسیده است.

وی از جمله فعالیت‌های مدیریت حفظ نبات سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته را صدور گواهی بهداشت نباتی محصولات کشاورزی در حجم 23 هزار تن عنوان کرد.

پیشه‌ور از مبارزه با علف‌های هرز غلات در سطح 139 هزار و 430 هکتار، مبارزه با بیماری‌های نباتی در سطح 57 هزار و 672 هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در سطح 207 هزار و 455 هکتار و مبارزه با جوندگان مضر صحرایی در سطح 9 هزار و 850 هکتار در این مدت خبر داد.

وی با اشاره به ضد عفونی بذور غلات در حجم 72 هزار و 741 تن، مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی در سطح 6 هزار هکتار، استقرار و توسعه شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی در سطح 157 هزار هکتار از اراضی و استقرار و توسعه شبکه‌های مراقبت بخش دولتی در سطح 300 هزار هکتار را از دیگر اقدامات دانست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تولید محصول سالم و ورود این محصولات به چرخه تولید و زنجیره غذایی را از اهداف مهم مدیریت حفظ نباتات در سال جاری دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار