کد خبر: ۱۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 31 March 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خزانه‌گیری برنج در این استان خبر داد.

 دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره ممنوعیت تردد کامیون در محورهای مواصلاتی مازندران و مشکل برای حمل میوه به استان‌های کشور، اظهار کرد: میوه قبل از عید نوروز به استان‌های کشور حمل شده و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی بیان داشت: ممکن است برای حمل تره‌بار استان مشکل تردد وجود داشته باشند اما در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت مرغ و با توجه به درپیش بودن روز طبیعت، افزود: قیمت مرغ در روزهای اخیر کاهش داشته است و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

حیدرپور بیان کرد: قیمت مرغ به دلیل اینکه کشتارگاه‌ها به صورت کامل کشتار انجام ندادند افزایش یافته که در حال حاضر مشکل حل شده‌ است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مرغ گرم و منجمد به میزان کافی وجود دارد و مشکلی از لحاظ تامین آن وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز خزانه‌گیر برنج در استان، گفت: در حال حاضر اراضی شالیزاری مازندران آماده شده که پیش‌بینی ما این است 20 تا 25 فروردین ماه نخستین نشا به‌صورت مکانیزه و سنتی در استان انجام شود.

حیدرپور با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما این است 210 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت برنج اختصاص یابد، افزود: توصیه ما به شالیکاران این است که با استفاده بهینه از آب به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه آب برای محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج عنصری حیاتی است، اظهار داشت: افراد به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند و با استفاده از روش آبیاری دوره‌ای مصرف آب در شالیزارها را کنترل کرده و کاهش دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه سم و کود به میزان کافی موجود است شالیکاران با استفاده از نظرهای کارشناسان و همچنین با توجه به وضعیت خوب آب و هوایی امیدواریم سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار