عضو شورای عالی کار کشور در دیدار اعضای اتاق بازرگانی شیراز و نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور تعطیل و یا زیر خط تولید کار می کنند.
کد خبر: ۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 31 March 2015

تابناک فارس به نقل از مهر؛وی ادامه داد: مطالبات تولیدکنندگان به واسطه هدفمند کردن یارانه ها و بانک های ربا خوار و از طرفی حمایت هایی که دولت و قوه قضاییه از بانکها انجام می دهند مشکل بزرگی برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

عضو شورای عالی کار کشور افزود: قوانینی که مجلس در حمایت از سیستم بانکی انجام می دهد نیز جای نگرانی است.

رازقی تاکید کرد: با این وضعیت بانکها کم کم در خانه های ما نیز شعبه می زنند و طبیعی است که این حمایت از این سیستم ها با قدرتی که دارند زور آنها را زیاد می کند و دیگر راهی برای مقابله و رفع مشکلات در مقابل آنها نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز تولید قربانی نظام بانکی شده است، گفت: با توجه به طلب بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومانی تولید و ۳۰ هزار میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت بهترین راه این است که دولت وارد مذاکره با بانکها شود و عهده دار این مطالبات گردد.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: مشکل اصلی تولید قیمت تمام شده است به گونه ای که امروز حتی در کشور عراق نیز دیگر قابل رقابت نیستیم و باید رقم خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر نرخ تمام شده بیاوریم تا بتوانیم رقابت کنیم.

رازقی افزود: مشکل نظام بانکی، بهره ۳۰ تا ۳۵ درصدی است یا باید تولید را تعطیل کنیم یا اینکه مسئولین به فکری برای سود بانکی کنند.

وی در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز تاکید کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده تولید را عمله خود کرده و در حالیکه قرار نبود در سال جاری افزایشی داشته باشد باز هم شاهد این کار بودیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: ارزش افزوده به سراغ اصناف که نمی تواند برود و دستگاه های دولتی نیز حاضر نیستند این رقم را به تولید کننده پرداخت کنند.

رازقی افزود: جای تاسف است که ما به عنوان تولید کننده اجناس خود را با تخفیف به مکانهایی از جمله "هایپر استار" می فروشیم اما آنها از مردم این رقم را دریافت می کنند.

در ادامه عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: مجلس شورای اسلامی در برخی از قوانین پیگیری اجرای قوانین را انجام نداده و امروز همین قوانین مشکل آفرین شده است.

صادق حمیدیان افزود: نرخ سود بانکی از دیگر مشکلات است در حالیکه اصول علمی افزایش سود بانکی در کشورهای توسعه یافته مشخص است و بانک های توسعه ای نیز تعریف مشخص دارند نه اینکه بانک های توسعه ای را مجبور کنیم برای حیات خودشان وارد فعالیت های تجاری شوند.

وی تاکید کرد: میانگین نرخ تمام شده پول زیر ۱۵ درصد است اما روند حرکتی بانکها باعث از بین رفتن تولید شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: بانکهای توسعه ای کشور باید احیا شوند تا بتوانیم شاهد روند حرکتی مثبت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار