رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید سالانه ۴۰ هزار تن مرغ در این استان گفت: از این رقم ۱۲ هزار تن بیش از نیاز مصرفی داخلی است.
کد خبر: ۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 03 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی در بازدید از مجتمع کشتار گاه مرغ سامیان اردبیل افزود: این میزان از سوی مجموعه واحدهای مرغداری استان با ظرفیت شش میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه تولید می شود.

وی با بیان اینکه به صورت متوسط مصرف استان ۲۸ هزار تن مرغ است، ادامه داد: هم اکنون چهار واحد فعال کشتارگاه صنعتی استان روزانه ۸۵ هزار تن عملیات کشتار مرغ را انجام می دهند.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان در این واحدها تمام عملیات ذبح، پرکنی، تفکیک و بسته بندی با نظارت شبانه روزی دامپزشکی استان صورت می گیرد.

وی با اشاره به توزیع ۵۰۰ تن گوشت منجمد طی روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات در این استان تاکید کرد که ۳۰۰ تن از این رقم مربوط به بسته سبد حمایتی دولت بوده است.

سروی ابراز امیدواری کرد با عرضه بی وقفه مرغ منجمد به بازار همچنین با توجه به آمار جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه که حدود ۳۰ درصد بیشتر از ماههای قبل است، شاهد کاهش قیمت مرغ در نیمه دوم فروردین ماه باشیم.

وی همچنین در خصوص تنظیم بازار میوه شب عید یادآور شد: تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ تن میوه در این استان توزیع شده که ۸۱۵ تن آن پرتقال و ۵۸۵ تن سیب درختی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار