یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: روند تایید صلاحیت‌ها بگونه‌ای است که کاندیداهای یک جریان سیاسی خاص به مجلس راه یابند.
کد خبر: ۱۷۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 08 February 2016
یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: روند تایید صلاحیت‌ها بگونه‌ای است که کاندیداهای یک جریان سیاسی خاص به مجلس راه یابند.

ابراهیم فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مجلس از ارکان مهم کشور است، گفت: برای شکل گیری انتخاباتی رقابتی باید زمینه‌ای فراهم شود تا اندیشه‌های متنوع و همه گروه‌هایی که طبق قانون به رسمیت شناخته شده‌اند، زمینه حضور در  عرصه انتخابات را داشته باشند و نمایندگان تفکرات گوناگون خود را به جامعه عرضه کرده و آراء مردم تعیین کننده باشد، اما در این دوره چیدمان کاندیداها بگونه‌ای است که یک جریان خاص به مجلس راه یابد.

وی با بیان اینکه شرایط برگزاری انتخاباتی رقابتی را نداریم، از روند تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس انتقاد کرد و گفت: در مرحله اول تایید صلاحیت‌ها از بین سه هزار کاندیدای اصلاح طلب در سطح کشور تنها یک درصد تایید شدند که جای سئوال است. این رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در حالی صورت گرفته که به جرات می‌توان گفت که نیروهای شاخص اصلاح طلب مسائل سوء مالی و اخلاقی و عدم پایبندی به مبانی اعتقادی ندارند و رد صلاحیت‌شان جای سئوال دارد.

دبیر کل مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه نیز در هیچ‌کدام از حوزه‌های انتخابیه کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشده‌اند و در این شرایط شاهد انتخاباتی رقابتی نخواهیم بود.

فتاحی ادامه داد: در مرحله اخیر نیز که شاهد تایید صلاحیت تعداد دیگری از کاندیداها بودیم، عمدتا کاندیداهایی تایید صلاحیت شده‌اند که پایگاه رای چندانی نداشته و قدرت رقابت با کاندیداهای شاخص اصولگرایان را ندارند.

وی افزود: در اکثرا استانها، به غیر از تهران که چند کاندیدای شاخص اصلاح طلب تایید صلاحیت شده‌اند، شاهد چنین روندی هستیم. طبیعتا وقتی کاندیداهای شاخص دو جناح حضور نداشته باشند، شاهد انتخاباتی رقابتی نخواهیم بود.

فتاحی اظهار کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بر حضور همه افراد با هر دیدگاهی در انتخابات تاکید دارند، این تنگ نظری در تایید صلاحیت‌ها بهانه به دست کسانی می‌دهد که دم از تحریم انتخابات می‎زنند و به نفع نظام نیست.

نایب رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان کرمانشاه با رد این موضوع که تعداد زیاد ثبت نام کاندیداها در این دوره با هدف و به منظور فشار بر شورای نگهبان انجام شده بود، گفت: این مسائل را کسانی مطرح می کنند که همیشه توهم توطئه دارند. چرا به این موضوع اینگونه نگاه نکنیم که افراد معتقد و علاقمند به نظام برای خدمت ثبت نام کرده‌اند تا مشارکت مردم افزایش یابد و مشروعیت و مقبولیت نظام بالا برود.

فتاحی در پیش‌بینی‌اش از ترکیب آینده مجلس نیز گفت: دنبال آن هستیم به هر شکل سناریویی که چیده شده را به هم بزنیم و نیروهایی به مجلس راه یابند که مدافع منافع مردم و حامی دولت باشند و چوب لای چرخ برنامه‌های دولت نگذارند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سئوال که فکر می کنید اقبال جامعه بیشتر به سمت کدام گروه سیاسی است، نیز اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد از خرداد 76 تاکنون هر زمان انتخابات با حضور نیروهای شاخص دو جناح برگزار شده، حدود 70 درصد مردم به اصلاحات رای داده‌اند که بیانگر جایگاه اصلاح طلبان بین مردم و اقبال جامعه به آنان است.

وی  در خصوص برنامه‌های شورای سیاست گذاری اطلاح طلبان استان کرمانشاه برای انتخابات نیز گفت: این شورا با حضور دبیران احزاب اصلاح طلب، تعدادی از شخصیت‌های سیاسی غیرحزبی اصلاح طلب، جمعی از مدیران سابق و کنونی، نمایندگان فرق و مذاهب، زنان، جوانان و فعالین رسانه‌ای اصلاح طلب تشکیل شده و در نشستی 15 نفر بعنوان شورای مرکزی با هیات اجرایی این شورا انتخاب شدند که این 15 نفر در خصوص مسائل از جمله بحث انتخابات کار کارشناسی کرده و پس از رسیدن به جمع بندی، در صورت لزوم نتایج را برای تصمیم گیری در مجمع عمومی مطرح خواهند کرد.

فتاحی افزود: برای انتخابات پیش رو اولویت اول ما کاندیداهای شاخص اصلاح طلب و در مرحله بعد دیگر کاندیداهای اصلاح طلب و سپس نیروهای حامی دولت بود که هیچ کدام از کاندیداهای اصلاح طلب در استان تایید صلاحیت نشده‌اند و لذا باید به سمت کاندیداهایی برویم که حامی برنامه‌های دولت و مدافع منافع مردم هستند.

وی با بیان اینکه در حال بررسی کاندیداها هستیم و هنوز تصمیمی مبنی بر حمایت از کاندایی یا ارائه لیست گرفته نشده ‌است، گفت: پس از رسیدن به جمع بندی، نتایج را به مدم اعلام خواهیم کرد.

فتاحی گفت: فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان مختص زمان انتخابات نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار