با حضور رئيس جمهور بهره برداري شد
فاز توسعه‌ خط١ قطارشهری مشهد که چند روز قبل توسط مردم به بهره‌برداری رسیده بود، به‌صورت رسمی و با حضور رئیس قوه مجریه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۷۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 07 February 2016
شهردار مشهد در آیین افتتاح مسیر توسعه خط١ قطارشهری مشهد که در محل ایستگاه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، گفت: برای نخستین‌بار در کشور خط١ قطارشهری مشهد در فاز توسعه‌ای به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد متصل شده است و امیدواریم این دستاورد زیرساختی ریلی در سایر نقاط کشور نیز رخ دهد.
سیدصولت مرتضوی افزود: توسعه خطوط ریلی مشهد که در خدمت حمل‌ونقل عمومی است، بدون همت و هماهنگی با دولت جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر نبود و این امر به‌صورتی پیش رفت که برای سال٩۵، ریاست محترم جمهور را برای افتتاح خط٢ قطارشهری به مشهد دعوت می‌کنیم.
وی ادامه داد: چندین بازار میوه و تره‌بار، سامان‌دهی مشاغل مزاحم، سیستم نوین آبیاری مکانیزه و افزایش ایستگاه‌های مبادله پسماند ازجمله پروژه‌های مورد افتتاح در حوزه خدمات شهری و محیط زیست است که در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین رونمایی از دوهزارمین تاکسی نوسازی‌شده، بهره‌برداری از سیصد‌وچهلمین اتوبوس نوسازی‌شده، احداث پل‌های عابر پیاده، نصب دوربین‌های ترافیکی ازجمله پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و مهم‌ترین پروژه‌ها اتصال خط١ قطارشهری مشهد به فرودگاه و اتمام حفاری خط٢ و احداث پایانه اتوبوس‌رانی در حوزه فنی و عمران است.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح ٩٩٠ واحد مسکن مشارکتی در حوزه اقتصادی و احداث ١٩سالن ورزشی با مشارکت بسیج و افتتاح سالن شهدای مدافع حرم نیز از مجموعه‌پروژه‌های فرهنگی است.
مرتضوی گفت: بالغ‌بر ٢١٣میلیارد تومان برای مسیر توسعه خط١ قطارشهری به طول ۵/۴کیلومتر هزینه شده و نوع سازه آن تونل زیرزمینی با بتن کم‌عمق بوده است.وی با اشاره به انجام مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر مشهد، افزود: براساس این مطالعات برای شهر مشهد چهار خط ریلی و یک خط منوریل برنامه‌ریزی و برای افق این طرح جابه‌جایی یک‌میلیون و ۵٠٠هزار مسافر پیش‌بینی شده است.
منبع: شهرآر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار