رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه ۲۰ کاروانسرای همدان به سبب مرمت غیراصولی تخریب شده‌اند، گفت: ساماندهی بازار همدان نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط با اصناف بوده که تاکنون شکل نگرفته است.
کد خبر: ۱۷۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 04 February 2016

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه ۲۰ کاروانسرای همدان به سبب مرمت غیراصولی تخریب شده‌اند، گفت: ساماندهی بازار همدان نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط با اصناف بوده که تاکنون شکل نگرفته است.

به گزارش تسنیم ، حمیدرضا فرسایی وحید در شورای مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: از سال 92 براساس آیین‌نامه وزار صنعت و معدن اصناف نیاز به استعلام از شهرداری برای صدور پروانه کسب نداشته و از این رو شهرداری همدان برای وصول عوارض باید خود پیگیری کنند.

وی با اعلام اینکه اتاق اصناف همدان طرح تثبیت تجاری را برای ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای بدون پروانه کسب را پیشنهاد داد، تصریح کرد: نزدیک به دو سال روند بررسی این طرح طول کشیده و امروز نیز طرح عقیم مانده در صورتی که می‌توانست بخشی از مشکلات درآمدی شهرداری همدان را حل کند.

فرسایی وحید درباره ایمنی بازار همدان نیز گفت: در راستای مسقف کردن بسیاری از مجموعه‌ راسته بازارهای همدان اقداماتی انجام شده ولی نیاز است تا دستگاه‌های مرتبط همچون میراث فرهنگی نیز همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که در بازار همدان رخ می‌دهد به لحاظ استاندارد نبودن سیستم‌های برق است، گفت: اتاق اصناف و واحدهای صنفی همدان آمادگی لازم را برای برای ساماندهی بازار سرگذر دارند ولی انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی برابر این اقدام مانعی ایجاد نکنند.

رئیس اتاق اصناف همدان بیان کرد: برای ساماندهی و جابه‌جایی بازار پرنده‌فروشان همدان نزدیک به یک سال است که طرحی به شهرداری منطقه 4 پیشنهاد شده ولی با وجود نامه‌گاری بسیار امروز اثری از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی خود دستگاه‌ها همکای نداشته و پای کار نیستند اصناف چه کار باید کند، اظهار داشت: برای بازار پرنده‌فروشی سه منطقه از جمله در چهارراه بابک و جاده تهران جانمایی شده ولی هنوز در این زمینه اقدامی از سوی دستگاه‌ها صورت نگرفته است.

فرسایی وحید تصریح کرد: 20 کاروانسرا در بازار همدان وجود دارد که می‌تواند در زمینه گردشگری موثر باشد ولی ترمیم و مرمت آنها با استفاده از مصالح غیراستاندارد سبب تخریب شده است.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه مسقف کردن راسته بازارهای همدان در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: بیش از یک سال است که برای مسقف کردن راسته پیغمبر اقداماتی آغاز و مجوزهای ابتدایی نیز گرفته شده ولی امروز با ایجاد مانع از سوی میراث فرهنگی مواجه شده که انتظار می‌رود این موانع رفع شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار