کد خبر: ۱۷۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 03 February 2016

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: وام کارگشایی با اعتبار یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال به مددجویان تحت پوشش امداد سیستان و بلوچستان اعطا می‌شود.

رضا اصلی شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: ایام الله پرفروغ دهه‌فجر به عنوان یکی از ارزشمندترین رخدادهای تاریخ ایران در واقع تجلی آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است.

وی افزود: زنده نگهداشتن این دوران و آگاهی‌بخشی نسبت به معارف بلند انقلاب اسلامی و امید آفرینی و نشاط اجتماعی در واقع تشکیل دهنده اصالت برنامه‌های این ایام است.

شهرکی با اشاره به اینکه اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان همزمان با دهه‌فجر برنامه‌های متنوعی اجرا و پروژه‌هایی را در حوزه بهداشت، درمان، اشتغالزایی، فرهنگی افتتاح می‌کند، گفت: کارکردهای دهه فجر افزایش پیوند بین مردم و انقلاب است.

وی در تشریح این پروژه ها، اضافه کرد: افتتاح مجتمع فرهنگی و تربیتی حضرت رقیه(س) شهرستان هیرمند با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال ، احداث 191 واحد مسکن روستایی و شهری، احداث 4 باب خانه بهداشت، اهدای جهیزیه، اعطای وام کارگشایی به 197 خانوار با اعتبار یک میلیارد و 970 میلیون ریال، برگزاری همایش دانشجویی، بازدید از بیماران صعب‌العلاج، خاص و خانواده‌های موفق، برپایی نمایشگاههای مختلف فرهنگی، اعطای جوایز تحصیلی، فرهنگی و ... از دیگر برنامه‌های این ایام است.

شهرکی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مردم‌سالاری دینی، کارگاه آموزشی با موضوع نهضت علمی پس از انقلاب، اقتصاد مقاومتی، کارگاه گفتمان دینی در مورد نقش ایمان جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه آشنایی جوانان با فرهنگ شهادت و شهدای انقلاب اسلامی، کارگاه بیان خاطرات توسط افراد برجسته، مذهبی و انقلابی شهرستان و استان، کارگاه تبیین انقلاب در بیداری اسلامی در منطقه و جهان و ایجاد وحدت بین مسلمانان، کارگاه آموزشی با موضوع مهدویت، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دهه است.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین موضوع برنامه‌ها به ترتیب برگزاری نشست‌های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، معنویت و حاکمیت ارزشها، نشست فرهنگی با رویکرد فرهنگ و تمدن اسلامی، کارگاه با موضوع نقش انقلاب در حاکمیت ارزشها در جامعه پس از انقلاب، کارگاه آموزشی امنیت داخلی و خارجی ایران در مقایسه با سایر کشورها، تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی سایر کشورها، بررسی نقش انقلاب در حمایت از مسلمانان ، جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم، برنامه‌های مختلف فرهنگی با موضوع بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی از منظر امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار