کد خبر: ۱۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: سومین یادواره شهدای استان البرز با همکاری بسیج شهرداری ۱۴ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، داوود مدیرفلاح در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اصحاب رسانه که امروز در محل اداره‌کل بنیاد شهید استان برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه ایثار و شهادت در عرصه رسانه مهجور واقع شده است، اظهار داشت: این حوزه با قشر ویژه‌ای تعامل دارد و پرداختن به موضوعات آن باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران و نسل جدید نباید از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله بگیرد، گفت: مشکلات عمده‌ای که این روزها در محاکم قضایی و کلانتری‌ها وجود دارد، بخش عمده‌اش به سبب فراموش کردن اصول گذشته است که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرفلاح با اشاره به اینکه کمیته ستاد ایثارگران دهه فجر مرکب از دستگاه‌های اجرایی مسئول است، افزود: کمیته دو جلسه در استان البرز تشکیل داده که همزمان با آن جلسات نیز، 6جلسه با مدیران بنیاد برای هماهنگی برنامه‌های اجرایی دهه فجر در سطح استان البرز تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه تعداد زیادی برنامه با اهتمام دستگاه‌های مربوطه برای ایام الله دهه فجر مصوب شده است، گفت: جلسه‌ای با حضور استاندار البرز تشکیل شد که برنامه یادواره شهدا و دیدار با خانواده شهدا در اصل همه برنامه‌های دستگاهها قرار گرفت.

مدیرفلاح با اشاره به اینکه تعداد 200 تا 300 برنامه اجرایی دهه فجر در سطح استان البرز اجرا می‌شود، افزود: برای دستگاه‌های اجرایی 48 برنامه دهه فجر عملیاتی زماندار مصوب شده که در طول دهه فجر اجرا شود.

وی افزود: از جمله دستگاه‌هایی که فعالیت بیشتری را در حوزه ایثار و شهادت داشته‌اند، می‌توان به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، سپاه استان البرز، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی برای دهه فجر اجرا می‌شود، گفت: سومین یادواره شهدای استان البرز با همکاری بسیج شهرداری در 14 بهمن برگزار می‌شود.

مدیرفلاح با اشاره به خانواده شهدایی که در دوران انقلاب به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، افزود: با 700 خانواده شهید و ایثارگر دوران انقلاب اسلامی دیدار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز در سطح کشوری اجرا می‌شود، گفت: میهمانی لاله‌ها نیز به‌صورت همزمان با سرار کشور 15 بهمن، ساعت 15 در 68 گلزار شهید استان البرز انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به تعداد بالای شهدای دانش‌آموز استان البرز در دوران انقلاب و دفاع مقدس، افزود: یادواره شهدای دانش‌آموز به همت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیرفلاح با بیان تاثیرگذاری شخصیت مرحوم آیت‌الله طالقانی در انقلاب اسلامی، گفت: جمعی از ایثارگران استان البرز در 21 بهمن از بیت ایشان در طالقان بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به مجموعه‌ای از برنامه‌های دهه فجر، افزود: برنامه کلنگ‌زنی 170 واحد مسکونی ایثارگران، اعزام 160 خانواده شهدا به خوزستان و تجلیل از 600 دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگران اجرا می‌شود.

مدیرفلاح گفت: در 22 اسفند روز شهید نیز برنامه اجرایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مسکن خانواده شهدا و ایثارگران، افزود: وام‌هایی بسته به اینکه خانواده‌ها در شهرهای بزرگ یا کوچک هستند، داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در حوزه درمان خانواده شهدا و ایثارگران به دو نکته توجه می‌شود، گفت: نکته اول توسعه ظرفیت‌های درمانی استان البرز و نکته دوم اینکه طرح مراقبت روزانه برای والدین شهدا که در دوران کهولت به‌سر می‌برند در سطح استان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار