سخنگوی شورای شهر قم:
سخنگوی شورای شهر قم گفت: بنا به مصوبه شورای شهر قم، دفن اموات غیربومی در قم مستلزم پرداخت عوارض است و دلایل فرمانداری برای لغو این مصوبه کافی نبوده و از سوی دیگر مصوبه با قوانین بالادستی مغایرت ندارد.
کد خبر: ۱۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲ 02 February 2016
به گزارش تابناک قم، نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به مصوبات صد و شصت و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، افزود: چند وقت پیش شورای شهر قم مصوب کرد که امواتی که بومی قم نیستند و در داخل شهر قم یا در بهشت معصومیه دفن می شوند باید عوارض پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: این مصوبه به فرمانداری ارجاع داده شده بود ولی فرمانداری آن را مغایر با قوانین دانسته و آن را به شورا بازگرداند، ولی اعضای شورا در جلسه علنی شب گذشته، بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

وی یادآورشد: دلیل شورا نیز این بود که مصوبه شورا با قوانین بالا دستی مانند مجلس شورای اسلامی و کمیته تطبیق فرمانداری مغایر نیست و شورا با بخش نامه های دولتی یا بخش نامه یک معاون ،کاری ندارد.

عواطف رستمی اظهار داشت: با توجه به اینکه اولا مصوبه شورا با قوانین بالادستی مغایر نبود و در ثانی دلایلی که فرمانداری به شورا، ارائه داده قانع کننده نبود شورا بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین لایحه دو فوریتی مربوط به درخواست تخفیف 50 درصد در عوارض بهای خدمات ماشین های شخصی مستهلک یا کهنه بود که توسط شهرداری به پارکینگ البرز انتقال داده شدند، مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: شهرداری، خودروهای شخصی که کنار خیابان ها قرار گرفته وبرای مردم زحمت ایجاد می کنند را به سایت البرز انتقال می دهد و در این دو فوریت پیشنهاد شده بود، برای تحویل این اتومبیل ها به مناسبت دهه مبارک فجر ،تخفیف 50 درصد اعمال شود.

عواطف رستمی خاطرنشان کرد: صاحبان خودروها برای ترخیص این خودروهای شخصی باید ماهانه 250 هزار ریال به شهرداری پرداخت می کردند که بنا به این مصوبه تا پایان سال 1394، این هزینه نصف شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: لایحه مهم دیگر در ارتباط با مجتمع تجاری اریکه ملل بود، با توجه به اینکه این مجتمع بابت عوارض و اضافه بناهای خود به شهرداری بدهی داشت، در این جلسه مصوب شد، شهرداری مغازهای یکی از طبقه های این مجتمع را کارشناسی کرده و به اندازه طلب خود، تهاتر شود.

وی ادامه داد: در متن لایحه داریم که قیمت های مغازه های این مجتمع 25درصد زیر قیمت کارشناسی به شهرداری تهاتر شود.

عواطف رستمی بیان داشت: پایان قرارداد میان شهرداری و شرکت تعاونی ناشران و کتاب فروشان قم از مصوبات دیگر این شورا بود که سهم 40 درصدی شهرداری و سهم 60 درصدی ناشران مشخص شده و ختم پیمان اعلام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار