به گفته مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به صادرکنندگان سیب‌زمینی، یارانه صادرات سیب‌زمینی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 30 January 2016
به گفته مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به صادرکنندگان سیب‌زمینی، یارانه صادرات سیب‌زمینی پرداخت می‌شود.

علی‌اصغر بهمنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه به ازای هر کیلوگرم صادرات سیب زمینی از مرزهای استان مبلغ 150 تومان یارانه صادرات سیب زمینی به صادرکنندگان پرداخت می‌شود، گفت: صادرکنندگان می‌توانند با ارائه کارت الکترونیکی بازرگانی فعال نسبت به تشکیل پرونده جهت دریافت یارانه صادرات سیب زمینی اقدام کنند.

بهمنی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون 41 پرونده در این خصوص تشکیل شده است، افزود: این پرونده‌ها مربوط به صادرات 105 میلیون و 664 هزار و 71 کیلوگرم سیب‌زمینی است که یارانه آنها معادل حدود 16 میلیارد تومان است.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این میزان صادرات از مرزهای پرویزخان، خسروی و سومار استان کرمانشاه به کشور عراق انجام شده است.

بهمنی‌پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته یارانه صادرات سیب‌زمینی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت پرداخت می‌شد، گفت: چند سالی پرداخت این یارانه حذف شد و از امسال یارانه صادرات سیب‌زمینی توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ محدویتی برای تشکیل پرونده در خصوص یارانه صادرات سیب‌زمینی وجود ندارد، هدف از پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی را حمایت از تولیدکنندگان با توجه به تولید بالای سیب زمینی در سال جاری عنوان کرد و افزود: وزارتخانه در صورت تامین اعتبار یارانه صادرکنندگان را پرداخت می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار