فرماندار چرام گفت: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات چهار سال آینده، از مدت‌ها پیش فعالیت‌ها شروع شده و چرخه‌ای است که تمام شدنی نیست و بخشی از معضلات فرهنگ عمومی جامعه استان ما نیز هست.
کد خبر: ۱۷۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 29 January 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه آسیب‌شناسی فرهنگی زیربنای همه امور است، اظهار کرد: فرهنگ اصل و اساس برنامه‌هاست که اگر بحث انتخابات که یکی از مهمترین مسائل سیاسی است را در نظر بگیریم، می‌بینیم که چاشنی اساسی آن فرهنگ است.

فرماندار چرام با اشاره به این مطلب که دموکراسی عمومی مبنای اساسی فرهنگ ما در حوزه رفتار سیاسی و انتخابات است، عنوان کرد: مبنای قانونمندی و قانون محوری نیز فرهنگ است، گسترش دایره مشارکت سیاسی حذف فرهنگ خود و غیرخودی و پذیرش همه گروه‌ها برمی‌گردد به فرهنگی که عمومی است و درون جامعه می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که انتخابات در سایر استان‌ها یک پروژه بوده که در زمان خاصی شروع و در جایی قطع می‌شود، ابراز کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای انتخابات چهار سال آینده، از مدت‌ها پیش فعالیت‌ها شروع شده و چرخه‌ای است که تمام شدنی نیست و بخشی از معضلات فرهنگ عمومی جامعه استان ما نیز هست.

این مسئول با انتقاد از جابجایی ارزش‌ها و اهداف به بحث درگیری‌ها و اختلافات در انتخابات اشاره داشت و تصریح کرد: بخشی از مشکلات امنیتی ما همین اختلافاتی است که در سایه انتخاب کاندیداها ایجاد می‌شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام فرج‌الله پژمان نیز با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی با روزهای فجر انقلاب، گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی خوب، حضور حداکثری مردم در هر دو برنامه ملی 22 بهمن و انتخابات که بیمه کننده انقلاب هستند را فراهم آوریم.

امام جمعه سرفاریاب با تاکید بر توجه ویژه‌ به رای اولی‌ها، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا با فضاسازی مناسب در انتخابات پیش رو برای دانش‌آموزان رأی اولی، آنها را به حضور تأثیرگذار و بانشاط در پای صندوق‌های رأی ترغیب کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه عده‌ای به بهانه رد صلاحیت نامزدها دنبال تحریک مردم به عدم شرکت در انتخابات هستند، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند.

پژمان، اضافه کرد: باید برای این افراد تبیین شود که جمهوری اسلامی متعلق به فرد خاصی نیست بلکه متعلق به همه است.

وی، گفت: ضروری است به کسانی رأی دهیم که دلسوز نظام و انقلاب باشند، نسبت به ملت ایران وفای به عهد داشته باشند، با مشکلات مردم آشنا باشند و با وضع قوانین مترقی بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را تعالی بخشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار