مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان جنوبی:
مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان جنوبی گفت: پروانه فعالیت نظام صنفی مانند یک شناسنامه برای کشاورزان و در بخش تسهیلات نیز این پروانه مدنظر است.
کد خبر: ۱۶۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 25 January 2016


 محسن اسفندیاری در جلسه تخصصی نظام صنفی کشاورزی شهرستان درمیان اظهار داشت: شرایط آب و هوایی استان به گونه‌ای است که باید با مدیریت بهتر منابع آبی به سمت جایگزینی کشاورزی سنتی با کشاورزی مدرن شود تا استفاده بهینه از منابع موجود صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اکثر باغات و مزارع استان خرده مالک هستند و برای حرکت آنها به سمت کشاورزی صنعتی باید از اتحادیه‌ها، اصناف و تعاونی‌ها کمک گرفت.

مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه 19 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان عضو نظام صنفی کشاورزی هستند، افزود: از مجموع 79 هزار بهره بردار استان 16 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

اسفندیاری نظام صنفی را بازوان پرتوان در بخش کشاورزی دانست و گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که زمینه تمام امورات بخش کشاورزی منوط به داشتن پروانه نظام صنفی شود و امور مربوط به مزارع، آب و سوخت به نظام صنفی واگذار شود.

وی افزود: بخش کشاورزی بسیار گسترده و متنوع است و انجام مأموریت‌ها در این زمینه بدون کمک نمایندگان کشاورزان امکان پذیر نیست و اعضا باید در این نظام صنفی هماهنگی و اطلاع رسانی درست و به موقع را مدنظر قرار دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار