شهردار قزوین لایحه بودجه ۴۷۵ میلیارد تومانی سال آینده را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 24 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از خبرنگار مهر، مسعود نصرتی شنبه شب با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین لایحه بودجه سال ۹۵ را تقدیم شورای اسلامی کرد.

نصرتی پس از تقدیم لایحه بودجه سال آینده با بیان ویژگی های آن اظهارداشت: کل بودجه سال آینده با سازمانهای وابسته ۴۷۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان است که ۱۵۸ میلیون و ۵۳۳ میلیون تومان آن هزینه های جاری و ۳۱۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان هزینه عمرانی است.

وی گفت: بودجه شهرداری بدون احتساب سازمانها ۴۱۴ میلیارد تومان است که ۱۳۳ میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان جاری و ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی است.

شهردار قزوین از افزایش بودجه سال ۹۵ خبرداد و تصریح کرد: علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی شاهد افزایش هفت درصدی بودجه سال آینده هستیم.

اتمام طرح های نیمه تمام ویژگی بودجه سال آینده شهرداری قزوین

نصرتی در خصوص ویژگی های بودجه یادآورشد: حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی، ثبت وقایع مالی، حسابداری تعهدی تعدیل شده و شناسایی ثبت درآمدهای غیرنقدی، شفاف سازی هرچه بیشتر حساب های مالی و دارایی های شهرداری و واقعی تر نشان دادن میزان درآمدها و هزینه های پروژه ها از اولویت های کاری شهرداری در تدوین بودجه است.

وی بیان کرد: در راستای شفاف سازی حساب های مالی تلاش شده است همه ردیف های بودجه شهرداری اعم از درآمدها و هزینه های جاری و عمرانی به همراه مستندات آن ارائه شود که این حرکت در توجیه برآورد محاسبات اعتبار ردیف های هزینه و درآمد شهرداری است.

شهردار قزوین بیان کرد: اولویت اصلی بودجه سال ۹۵ اتمام پروژه های نیمه تمام و حذف هزینه های غیرضرور است و رویکرد شهرداری در تدوین بودجه نیز خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه جویی منطقی بوده است.

وی اضافه کرد: پیگیری در زمینه جذب اعتبارات ملی و استانی برای منطقه نمونه گردشگری و پروژه سعدالسلطنه و پیش بینی اعتبارات یادشده در بودجه از موارد موثر برای تسریع در رفع نیازمندی های منطقه ای و برقراری درآمد پایدار برای شهر و شهرداری از طریق جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

نصرتی گفت: با توجه به اهمیت توزیع مناسب بودجه برای بهره برداری عادلانه شهروندان از امکانات شهری به طرح احداث و تکمیل پل روگذر و زیرگذرهای معابر شهری اولویت خاصی منظور شده که افزایش ۱۸ درصدی در برنامه بهبود عبور و مرور شهری، افزایش ۳۶ درصدی ایجاد سایر تاسیسات شهری از آن جمله است.

شهردار قزوین اضافه کرد: تلاش برای رفع معضل ترافیک با اختصاص ردیف های هزینه ای مشخص و مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارند.

نصرتی تصریح کرد:در سرکد پروژه های عمرانی شهرداری دربودجه سال آینده دربرنامه ریزی توسعه شهری ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، هدایت دفع آبهای سطحی داخل شهری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بهبود عبور و مرور شهری ۱۳۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان، ایجاد سایر تاسیسات حفاظتی شهرها ۹۵۱ میلیون تومان، بهبود محیط شهری ۵۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، فرهنگی و گردشگری یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان، ایجاد تاسیسات و تسهیلات شهری ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ایجاد تاسیسات درآمدزا ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و هزینه های پیش بینی نشده بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان لحاظ شده است.

عرضه ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق سکوک

شهردار قزوین اظهارداشت: یکی از طرح ها برای تامین درآمد شهرداری انتشار اوراق سکوک است که امسال کارهای نهایی آن صورت گرفته و به نظر می رسد با شرایط فعلی قابل عرضه است.

نصرتی گفت: این اوراق به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در فروردین و یا اردیبهشت ماه عرضه می شود که می تواند بخشی از منابع مالی را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
بودجه ی پل سازی یادتون نره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
پل سازی یا پول سازی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
دوستان حتما بحث پل سازی را در نظر داشته باشید چون ترافیک سنگین قزوین در سال های بعد شدید تر از امروز خواهد بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار