مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد گفت: 750 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل بزرگراه‌هاي در دست ساخت این استان مورد نياز است.
کد خبر: ۱۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 24 January 2016
"حسن فدايي" در گفت و گو با ایسنا با بيان اينكه يكي از دلايل تصادفات در همه سال‌هاي اخير در استان كهگيلويه و بويراحمد استاندارد نبودن راه‌ها بوده است، افزود: البته كارهاي بسيار خوبي در حوزه راهسازي این استان انجام شده است.

وی با اشاره به كمبود بزرگراه‌ها نسبت به ميانگين كشوري در اين استان، اظهارکرد: يكي از مشكلات استان مربوط به ورودي و خروجي شهرهاي بزرگ است كه از جاده‌هاي استاندارد و عريض برخوردار نبوده‌اند و به تبع تصادفات رانندگي در آن به وفور رخ داده و تلفات زيادي نیز در زمینه های جاني و مالي وارد شده است.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد از تلاش‌هاي دولت تدبیر و امید براي افزايش ميزان بزرگرا‌ه‌ها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عزم دولت یازدهم براي افزايش بزرگراه‌ها بوده و اقداماتي صورت گرفته در این دولت در همه ادوار كم‌نظير بوده است.

فدايي در همين خصوص از رتبه آخر استان از نظر بزرگراه در كشور سخن به ميان آورد و تصریح کرد: اين استان تنها 96 كيلومتر بزرگراه دارد كه عدد خوبي در زمينه بزرگراه‌ها در كشور محسوب نمي‌شود و بايد همه با كمك يكديگر به فكر افزايش آن باشيم.

وي يكي از مشكلات براي افزايش بزرگراه‌ها در استان و ارتقاي رتبه استان در سطح كشور را كمبود اعتبارات عنوان و اظهار کرد: البته بخش از افزايش بزرگراه‌ها در استان مربوط به دو سال قبل بوده است كه تا قبل از دولت تدبیر و امید اين ميزان تنها 56 كيلومتر بود.

مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد در خصوص وضعيت بزرگراه‌هاي در دست اجراي استان بیان کرد: در حال حاضر نيز بيش از 150 كيلومتر بزرگراه در دست ساخت در این استان داريم.

فدايي اعتبارات لازم براي ساخت اين ميزان از بزرگراه در استان را 750 ميليارد تومان عنوان و تصریح کرد: رقم بالاي مورد نياز براي تكميل اين ميزان بزرگراه در استان به دليل كوهستاني بودن و صعب‌العبوري مناطقي است كه بزرگراه بايد در آن‌ها ساخته شود.

وی ايجاد زيرساخت‌هاي جاده‌اي در كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به ميزان اندك اعتبارات فعلي براي تكميل اين نوع زيرساخت جاده‌اي در استان ادامه داد: در حالي به مبلغ 750میلیارد تومان اعتبار براي تكميل بزرگراه‌ها نياز داريم كه در حال حاضر رقمي كمتر از 50 ميليارد تومان براي اين كار اختصاص يافته است.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: درصورت تأمین اعتبار طی دوسال آینده حداقل 100کیلومتر به بزرگراههای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار