استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی اتمام بزرگراه تبریز- اهر را اولویت اصلی منطقه ارسباران خواند و گفت: ماموریت نخست مسوولان در شهرستان اهر، بسیج امکانات برای اتمام این بزرگراه است و پروژه‌های دیگر این شهرستان در حوزه راه‌سازی بعد از اتمام این پروژه مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 23 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر، بر همکاری همه دستگاه‌های استان در جهت تسریع در اجرای بزرگراه تبریز- اهر تاکید کرد و افزود: انصافا فعالیتی که در دو سال اخیر انجام شده بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم در سال 95 بخش عمده‌ای از این پروژه زیر بار ترافیک برود.

وی خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی که دولت با محدودیت اعتبارات مواجه است روحیه جهادی تنها راه مدیریت بوده و با قصد قربت می‌توانیم خواسته‌های بحق مردم را تحقق بخشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که گردشگری جزو هسته‌های کلیدی توسعه استان است، گفت: اهر به عنوان شهرستانی تاریخی و فرهنگی، مهم‌ترین شهرستان منطقه ارسباران است و باید زیرساخت‌های لازم برای این که این شهرستان بتواند خدمات گردشگری منطقه را پوشش دهد آماده شود.

وی با اشاره به این که مسوولان شهرستان اهر در دو سال اخیر بیشترین همکاری را با برنامه‌های توسعه داشته‌اند، افزود: امروز در سایه تلاش‌های فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم در کنار وحدت، صمیمیت و همدلی اعضای شورای تامین و مسوولان ادارات، اهر یکی از شهرستان‌های امن و بسیار پررونق استان در جهت تامین و رفاه آسایش مردم منطقه است.

دکتر جبارزاده بر استفاده از ظرفیت همه اهری‌های مقیم داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: اهر توسعه نمی‌یابد مگر با مشارکت اهری‌ها و بنده به عنوان خدمت‌گزار مردم استان از همه سرمایه‌داران ارسبارانی و اهری برای مشارکت در توسعه این منطقه دعوت می‌کنم.

وی با بیان این که دولت از توسعه مناطق مختلف حمایت می‌کند، افزود: تامین زیرساخت‌ها بر عهده دولت است و برای توسعه، عمران و آبادانی هر منطقه‌ای باید مردم آن منطقه به معنی واقعی در صحنه باشند.

استاندار آذربایجان شرقی بر اجرای کامل سند تدبیر توسعه شهرستان اهر تاکید کرد و خواستار حل مشکلات واحدهای صنعتی، فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی، توسعه آبیاری مدرن، استمرار فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد امکانات گردشگری در حاشیه سد ستارخان، تعیین تکلیف مسکن مهر تعاونی کارگران و پیگیری اختصاص اعتبار ماده 10 و 12 برای شهرداری اهر شد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از شهرداری‌ها، گفت: دولت در سال جاری پنج میلیارد تومان به شهرداری اهر و 1.5 میلیارد تومان به دهیاری‌های این شهرستان اعتبار پرداخت کرده است.

دکتر جبارزاده در خصوص بحث الحاق شهرستان اهر به محدوده منطقه آزاد ارس نیز گفت: منطقه آزاد تعریف خاص خود را دارد و قطعا توسعه آن نیز دارای ملاحظات امنیتی است، با این حال معتقدیم که توسعه بدون منطقه آزاد هم امکان‌پذیر است.

وی افزود: توسعه هر منطقه با توسعه نیروی انسانی آن امکان‌پذیر است و ما برای حمایت همه‌جانبه از توسعه شهرستان اهر به عنوان پیشانی منطقه ارسباران آماده‌ایم.

دکتر جبارزاده همچنین از احداث نیروگاه بادی با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: این پروژه علاوه بر تولید انرژی پاک، از نظر گردشگری نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آغاز اجرای برجام اشاره کرد و با بیان این که پیروزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این موضوع، لطف و عنایت الهی به ملت ایران بود، گفت: بعد از این اتفاق تاریخی، مسوولیت ما چند برابر می‌شود چرا که بخش عمده موانع برای خدمت به مردم و توسعه کشور برداشته می‌شود.

وی به برخی از تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان از جمله تحریم‌های بانکی، تحریم صنعت هواپیمایی و تحریم فروش نفت و هزینه‌های تحمیل شده بر ملت ایران در اثر این تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: امروز که در سایه مقاومت ملت، رهنمودهای رهبری و تلاش‌های دولت، شخص رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده، موانع کمرشکن اقتصادی از پیش پا برداشته شده باید از فرصت به وجود آمده برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته استفاده کنیم.

دکتر جبارزاده خاطرنشان کرد: اگرچه بخش عمده‌ای از دارایی‌های کشور بعد از رفع تحریم‌ها آزاد می‌شود اما نواقص بسیاری هم هست و باید بدانیم که بعد از رفع تحریم‌ها هم تنها راه نجات اقتصاد کشور، کار و تلاش است.

وی با بیان این که اقتصاد باید به دست مردم اداره شود، گفت: دولت وظیفه تامین امنیت و سلامت مردم را بر عهده دارد و این بخش خصوصی است که باید در حوزه اقتصاد فعال باشد.

دکتر جبارزاده اظهار داشت: دولت امکان سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها را ندارد و توسعه هر منطقه باید به دست مردم خود آن منطقه صورت گیرد و بدون حضور و مشارکت مردم توسعه امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه اهر و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم به بیان برخی از مسایل و مشکلات شهرستان اهر پرداختند و سپس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص مشکلات مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار