این سامانه بارشی که همراه با تندباد و رعد و برق خواهد بود، آسمان اکثر مناطق خوزستان را فرا خواهد گرفت که شدت بارش های آن به صورت رگباری در شهرهای شمالی و شرقی استان بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 22 January 2016

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص وضعیت جوی هفته آینده در استان اظهار کرد: از اواخر وقت امشب (جمعه) سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.

وی افزود: این سامانه بارشی که همراه با تندباد و رعد و برق خواهد بود، آسمان اکثر مناطق خوزستان را فرا خواهد گرفت که شدت بارش های آن به صورت رگباری در شهرهای شمالی و شرقی استان بیشتر خواهد بود.

بهادری با بیان این که بارش های این سامانه باعث آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها خواهد شد، عنوان کرد: به فرمانداران شهرهای شمالی مانند اندیکا، لالی، ایذه، حسینیه اندیمشک و دهدز توصیه می شود تمهیدات لازم از قبیل جلوگیری از نزدیک شدن عشایر به حاشیه رودخانه ها و باز کردن مسیر رودخانه های محلی را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: از روز سه شنبه با عبور این سامانه از استان، شاهد کاهش ۳ الی ۴ درجه ای دمای هوا خواهیم بود.

آب و هوای اهواز در سه روز آینده

باد و باران در راه خوزستان / هشدار ستاد بحران

هشدار ستاد بحران استانداری خوزستان

در این اطلاعیه از فرمانداران به عنوان روسای ستاد بحران شهرستان ها خواست نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم های دفع فاضلاب و آب های سطحی و شبکه برق رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها ، پل ها و راه ها قبل ، حین و بعد از بارندگی اقدام کنند همچنین این موارد به شهرداران برای فعال کردن ستاد مدیریت بحران شهرداری نیز ابلاغ شود.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی باید احتیاط لازم در تردد به مناطق کوهستانی و مسدود کردن جاده های حادثه خیز در صورت ضرورت، بکارگیری امکانات راهداری برای مقابله با حوادث احتمالی توسط ادارات راه و شهرسازی در مناطق شمالی و شرقی استان صورت گیرد.

همچنین در این اطلاعیه بر اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و افراد ساکن در حاشیه رودخانه ها و مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه تاکید شده است.

باد و باران در راه خوزستان / هشدار ستاد بحران
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار