کد خبر: ۱۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 21 January 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ایرانی‌ها 4 برابر بیشتر از استانداردها و میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کنند.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان کشورمان به ویژه در شهرهای پرجمعیت و کلانشهرها مربوط به آلودگی هوا است.

وی افزود: همواره مردم از سازمان‌هایی چون محیط زیست انتظار دارند که برای رفع آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که در این راستا تلاش ویژه‌ای انجام دهیم.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: این در حالی است که موضوعات اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه محیط زیست به طور قطع با تلاش یک دستگاه و یا یک سازمان به نتیجه نمی‌رسد و باید در حوزه‌های مختلف و با بهره‌مندی از عزم ملی و همگانی برای رفع این دغدغه‌ها تلاش کرد.

محمدی گفت: یکی از مسائلی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که بدون مشارکت و همراهی مردم، حفاظت از محیط زیست به طور کلی و در موضوعات مهمی چون مقابله با آلودگی هوا نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست‌ یافت.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور مربوط به افزایش مصرف سوخت به ویژه سوخت‌های فسیلی بوده و این در حالی است که آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه به مردم انجام نشده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: به عنوان نمونه ایران حدود یک درصد جمعیت کل جهان را به خود اختصاص داده است، اما مردم ما حدود 9 درصد سوخت و انرژی جهان را مصرف می‌کنند.

محمدی افزود: همچنین با مقایسه سرانه مصرف انرژی در ایران با دیگر جوامع به نتایج عجیبی می‌رسیم، به صورتی که مردم ما چهاربرابر بیشتر از میانگین‌ها و استانداردهای جهانی انرژی و به ویژه سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کنند.

وی اظهار داشت: با این حجم از مصرف سوخت‌های فسیلی، اجرای طرح‌های مقابله با آلودگی هوا به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و مردم باید همکاری لازم را با دستگاه‌های مرتبط داشته باشند.

محمدی در پایان از رسانه‌ها خواست تا آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی لازم را در حوزه ضرورت کاهش مصرف سوخت در کشور داشته و از این طریق به محیط زیست برای اجرای طرح‌های مهمی چون مقابله با آلودگی‌ها یاری رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار