رئیس پلیس فتای استان گفت: جرایم رایانه‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است/ترافیک در مسیرهای ارتباطی قزوین نیمه‌ سنگین می‌شود/جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین، از دستگیری یک سارق زن که اقدام به سرقت کیف های زنانه در بیمارستان ها واماکن متبرکه می کرد، خبر داد/معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تعداد سالن های ورزشی در قزوین پاسخگوی نیاز بانوان نیست و باید این میزان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 21 January 2016
رئیس پلیس فتای استان قزوین خبر داد
افزایش 10 درصدی جرایم رایانه‌ای در استان
رئیس پلیس فتای استان گفت: جرایم رایانه‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ فخرالدین توکلی، رئیس پلیس فتای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیصبح قزوین، اظهار کرد: وارد شدن برنامه‌های مجازی جدید و استفاده مردم از این برنامه موجب ایجاد چالش‌هایی در کشور شده است.
وی افزود: کلاهبرداری پیامکی یکی از شایع‌ترین جرایم است و پس از آن نیز برداشت از حساب‌های بانکی و انتشار عکس‌های شخصی است.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: سارقان با طعمه قرار دادن حریم خصوصی افراد هدفی جز اخاذی از آنان را به دنبال نخواهند داشت.
توکلی اضافه کرد: از مردم و به ویژه بانوان خواستار هستیم که در صورت مواجه شدن با چنین افرادی پلیس فتا را در جریان قرار دهند و به پلیس اعتماد کنند چرا که ما بدون ورود به حریم شخصی افراد پیگیر رسیدگی به شکایت‌های آنان گام هستیم.
وی تاکید کرد: جهت پیشگیری و کاهش این جرایم آموزش‌هایی را در مدارس و فرهنگ سراها آغاز کرده‌ایم.
توکلی لازمه جلوگیری از این جرایم را ورود خانواده ها و والدین به حریم فرزندان دانست و گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیز باید به فرزندان آموزش داده شود.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: توهین و فحاشی و نشر اکاذیب حتی در قالب پیامک نیز توسط پلیس فتا قابل پیگیری است و جرم محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: افراد گزارش‌ها و تخلفات سایبری خود می توانند از طریق سایت www.cyberpolice.ir و شماره تماس 2183539 به پلیس فتا گزارش دهند.
توکلی اعلام کرد: شکایات‌های مردمی به پلیس فتا با مستندات به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود .
رئیس پلیس فتا از مردم خواست تا اطلاعات کارت بانکی خود را محفوظ نگه داشته و از طریق درگاه‌های اصلی بانک‌ها برای خرید اینترنتی اقدام نمایند.

***
با حضور وزیر آموزش و پرورش
مدرسه ۱۲کلاسه ناصرآباد استان قزوین در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین گفت: به مناسبت ایام دهه فجر و با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه ۱۲ کلاسه ناصرآباد استان قزوین افتتاح می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عسگرعلی جوانبخت صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین که در دبیرستان شایستگان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر مدرسه 12 کلاسه ناصرآباد استان قزوین افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: مدرسه 12 کلاسه ناصرآباد در متراژی بیش از 1300 مترمربع و در 2 طبقه طی 85 روز ساخته و تکمیل شد که در ایام دهه فجر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: ساخت مدرسه 12 کلاسه ناصرآباد در 85 روز رکورد کشوری بوده که این امر نشان‌دهنده ظرفیت مناسب استان قزوین در ساخت مدارس و همچنین تعامل و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوط است.
جوانبخت با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس خاطرنشان کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان قزوین از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل تجهیز و نوسازی مدارس بوده که سایر دستگاه‌های اجرایی و خیران نیز باید در این زمینه تعامل داشته باشند.
 
***
رئیس پلیس‌راه قزوین:
ترافیک در مسیرهای ارتباطی قزوین نیمه‌ سنگین می‌شود
رئیس پلیس‌راه قزوین گفت: وضعیت ترافیک و تردد وسایل نقلیه در حال حاضر در تمام مسیرهای مواصلاتی استان روان بوده، ولی با توجه به حجم مسافرت‌ها در آخر هفته، بعدازظهر امروز ترافیک نیمه‌ سنگین پیش‌بینی می‌شود.
بهرام زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن ارائه گزارشی از تصادفات روزهای گذشته در محورهای مواصلاتی استان قزوین اظهار کرد: وضعیت ترافیک و تردد وسایل نقلیه در حال حاضر در تمام مسیرهای مواصلاتی استان روان است، ولی با توجه به حجم مسافرت‌ها در آخر هفته، بعدازظهر امروز ترافیک نیمه سنگین در محورهای قزوین ـ کرج، قزوین ـ رشت و قزوین ـ زنجان در باند شمالی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شدت تصادفات در هفته جاری منجر به فوت چند شهروند قزوینی شده است، توصیه کرد: رانندگان هنگام رانندگی با توجه کافی به جلو و رعایت کردن مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رانندگی با سرعت مطمئنه در مسیرهای پرتردد استان دقت لازم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئیس پلیس‌راه استان قزوین به تصادف روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: در محور قزوین ـ کرج 28 دی‌ماه جاری در ساعت 12:30 ظهر یک دستگاه تریلی و سواری سمند و خودروی آمبولانس بهداری ارتش در لاین شمالی با یکدیگر برخورد کردند.
زینلی اضافه کرد: در این تصادف هر سه خودرو واژگون شدند و یک نفر در این حادثه فوت کرده و یک نفر دیگر به بیمارستان ولیعصر در شهر آبیک توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر انتقال یافته است.
این مسئول تصریح کرد: علت تصادف از سوی کارشناسان پلیس‌راه استان قزوین تغییر مسیر ناگهانی راننده آمبولانس بهداری ارتش گزارش شده است.
گفتنی است، تصادف محور آزادراه قزوین ـ کرج در روز دوشنبه 28 دی‌ماه جاری سومین حادثه دلخراش در هفته جاری بوده که یک فوتی و یک مجروح در پی داشته است.

***
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین:
سارق کیف های زنانه در دام پلیس قزوین
قزوین- جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین، از دستگیری یک سارق زن که اقدام به سرقت کیف های زنانه در بیمارستان ها واماکن متبرکه می کرد، خبر داد.
سرهنگ سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماموران تجسس کلانتری ۱۱ مدرس پس از اطلاع از شناسایی فردی مشکوک در یکی از بیمارستان های شهر قزوین از طریق مرکز پیام به محل مورد نظر اعزام و فرد مشکوک را شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی انتقال می دهند.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه فرد دستگیر شده دارای سابقه سرقت بوده با هماهنگی دستگاه قضائی از منزل متهم بازرسی که تعداد ۲۷ عدد کیف دوشی زنانه ۱۲ عدد کیف پول زنانه،۱۲ عدد عینک طبی وآفتابی و پنج عدد کیف عابر بانک ولوازم آرایشی شهروندان کشف که تعداد هشت نفر از شهروندان با مراجعه به کلانتری کیف های سرقتی خود را شناسایی کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم، پنج نفر از شهروندان نیز با مراجعه به پلیس آگاهی استان کیف های به سرقت رفته خود را شناسایی کردند.
سرهنگ امیری ادامه داد: با توجه به شناسایی ۱۳ مال باخته تلاش برای شناسایی صاحبان کیف های سرقتی ادامه دارد و از بانوانی که کیف آنان در بیمارستان ها واماکن زیارتی مورد سرقت قرا گرفته می توانند با مراجعه به پلیس آگاهی استان اموال خود را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه زن سارق با رفتن به بیمارستان ها و زیارتگاه ها از غفلت شهروندان استفاده و کیف های آنان را به سرقت می بردتصریح کرد:زن سارق با قرار صادره روانه زندان شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند وموارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

***
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد:
اعدام قاتل زن جوان در قزوین    
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین از قصاص مردی خبر داد که همسرش را به قتل رسانده بود.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومي دادگستری کل استان قزوين، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: نخستین روز اردیبهشت‌ماه سال 89 صدای زنگ تلفن پلیس شهر الوند خبر از وقوع یک خودکشی داشت، بنابراین مأموران انتظامی به‌سرعت در محل حاضرشده و به بررسی پرداختند.
وی ادامه داد: همسر این زن در اظهارات نخست خود با ابراز ناراحتی از خودکشی همسرش اظهار کرد که در زمان وقوع خودکشی همسرش در گیلان بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: نخستین بررسی‌های پلیسی نشان‌دهنده شرایط غیرعادی بود؛ درنتیجه با دستور قضایی تحقیقات بیشتر در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: در ادامه‌ی تحقیقات پلیس، الف. فلاح همسر مقتول در اظهارات خود دچار تناقض‌گویی شد.
وی تصریح کرد: همسر 28 ساله‌ی مقتول وقتی داستان‌سرایی خود را بی‌محل دید، داستان دیگری را آغاز کرد مبنی بر اینکه؛ در روز واقعه در گیلان بوده‌ام وقتی به خانه آمدم مردی را در حیاط دیدم، وارد منزل شدم و دیدم همسرم گریه می‌کند و فهمیدم آن مرد برای چه در منزلم بوده، درنتیجه همسرم را به سزای اعمالش رساندم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: این اظهارات متهم کارآگاهان را قانع نکرد و تناقض‌های متهم موجب شد تا پلیس راز این جنایت را کشف کند.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که همسر مقتول در روز حادثه با پدر و براداران همسرش دعوا می‌کند و این جرو بحث آن‌ها بالا می‌کشد و او پس از جدایی از آن‌ها به خانه خودش می‌رود و در آنجا نیز با همسرش جرو بحث می‌کند و دعوای آن‌ها در نهایت شدت می‌گیرد که متهم با عصبانیت به‌وسیله‌ی چاقو به همسرش حمله ور می‌شود.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اعلام کرد: متهم زمانی که همسرش متوجه نبوده یک ضربه با چاقو از پشت به وی می‌زند که باعث کج شدن تیغه چاقو می‌شود، قاتل حتی چند ضربه دیگر به گلو و سینه وی وارد می‌کند و پس از قتل همسرش از منزل خارج می‌شود.
وی توضیح داد: متهم برای گمراه کردن دیگران برادر معتادش را خبر می‌کند و او را بیرون از قزوین(اطراف باراجین) می‌برد و طلاهای مقتول(همسرش) را به او می‌دهد و بعد برادرش را از کوه پرتاب می‌کند تا دیگران با پیدا کردن طلاها تصور کنند که برادرش، همسر او را کشته است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: اما برادر متهم علیرغم پرتاب شدن از کوه، زنده مانده و راز این جنایت فاش می‌شود.

***
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین:
کمبود سالن ورزشی بانوان در قزوین
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تعداد سالن های ورزشی در قزوین پاسخگوی نیاز بانوان نیست و باید این میزان افزایش یابد.
افسانه حسن نایبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: مهمترین مسئله در بحث ورزش بانوان، سرانه ورزشی است که باید این سرانه افزایش یابد که لازمه این امر نیز افزایش اماکن ورزشی روباز و پوشیده برای فعالیت ورزشی بانوان است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در قزوین و دیگر شهرستان ها مانند تاکستان و آبیک اقدامات و تمهیداتی صورت گرفته و احداث پارک های بانوان و جاده سلامت به فعالیت خانم ها در حوزه ورزش کمک کرده است.
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در ایام بهار و تابستان نیاز است تا بانوان ما از فضای ورزشی روباز بیشتری بهره مند شوند و از نور آفتاب نیز بتوانند استفاده کنند چرا که بسیاری از بانوان ما با کمبود ویتامین دی مواجه هستند و این امر موجب پوکی استخوان می شود.
وی عنوان کرد: اگر شهرداری ها در شهرهای مختلف استان فضاهایی نظیر پارک های بانوان را گسترش دهند و جاده سلامت لحاظ شود خانم ها می توانند از این فضاها بهره مند شده و پیاده روی داشته باشند و این امر به سلامت بانوان کمک می کند.
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: ما در استان قزوین 12 سالن ورزشی مختص بانوان داریم که این تعداد سالن پاسخگوی نیاز بانوان نیست و باید این میزان افزایش یابد و همچنین علاوه بر فضاهای سرپوشیده باید فضاهای روباز نیز طوری دیده شود که این کاستی را پر کند.
وی اعلام کرد: در استان قزوین بانوانی که به فعالیت های ورزشی می پردازند و دارای کارت بیمه حوادث ورزشی هستند بیش از 25 هزار نفر می شوند.
حسن نایبی در خصوص سرانه ورزشی توضیح داد: بر اساس آنچه در کشور تعیین شده سرانه ورزشی برای هر نفر یک متر مربع است که در قزوین این عدد از استاندارد کشوری تعیین شده پایین تر است که باید تلاش شود با افزایش فضای ورزشی این سرانه به میزان تعیین شده برسد.
وی با اشاره به اهمیت ورزش های همگانی اظهار کرد: ما اگر بخواهیم سلامت در جامعه جاری و ساری شود باید نخستین هدف توسعه ورزش همگانی باشد که برای این کار نیز نگاه و حمایت مسئولان اهمیت دارد و این امر موجب سلامت خانواده ها می شود که ان شاالله بیش از پیش شاهد حمایت مسئولان باشیم.
معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تأکید کرد: یکی از دلایلی که پارک های بانوان احداث شد، اقبال و استقبال مردم برای ورزش های همگانی بود زیرا مردم دوست دارند در فضای باز به ورزش بپردازند و در همایش های پیاده روزی نیز 80 درصد استقبال کنندگان بانوان هستند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در دیگر شهرها و شهرستان های استان نیز برای بانوان این فضا ایجاد شود تا در هر ساعتی از روز که می توانند به بحث ورزش و فعالیت بدنی بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار