مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با بیان اینکه لازمه توسعه هر کشور توجه به آموزش است گفت: اولویت برنامه های آموزشی توسعه و اشاعه آن در روستاهاست.
کد خبر: ۱۶۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 20 January 2016
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با بیان اینکه لازمه توسعه هر کشور توجه به آموزش است گفت: اولویت برنامه های آموزشی توسعه و اشاعه آن در روستاهاست.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، داود ناصری امید در جلسه شورای مهارت در گیلانغرب که با حضور فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه هم اکنون در کشور 700 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد افزود: همچنین در بخش خصوصی نیز 15هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مشغول فعالیتند که 300 مرکز آن در استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به رسالت سازمان فنی و حرفه ای بعنوان متولی توانمند سازی و افزایش مهارت کارآموزان بیان کرد: در مجموع 40 هزار نفر ساعت تعهد آموزشی فنی و حرفه ای در استان برای سالجاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه از فعالیت 25 مرکز دولتی در این بخش که آموزش های لازم را به کارآموزان ارائه می دهند در استان خبر داد.

ناصری امید با ذکر این مطلب که با وجود محدودیت ها تاکنون تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان محقق شده اظهار داشت: اکنون شش هزار استاندارد آموزشی تعریف شده در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وجود دارد که در صورت استقبال کار آموزان هیچ گونه محدودیتی در انتقال و جا به جایی هر یک از مهارت ها را به شهرستانهای تابعه نداریم

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان، آموزشهای فنی و مهارتی موردنیاز به دانش آموزان شاخه کارو دانش و هنرستانها ارائه شده است.

داوود ناصری‌امید اظهار کرد: سال گذشته پیشنهاد تشکیل شورای مهارت از سوی این اداره کل در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه مطرح شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: شورای مهارت به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه و دبیری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های خود را در استان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شورای مهارت در شهرستان‌های استان کرمانشاه به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود، افزود: تاکنون کمیته‌های کارشناسی نیز با حضور صاحب‌نظران دستگاه‌هایی اجرایی نیز برگزار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال استان و بررسی این موضوع، افزایش تنوع حرفه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه راهبردهای آموزشی از جمله موضوعاتی است که در شورای مهارت به آن پرداخته می‌شود.

به گفته ناصری‌امید، ترویج مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف مانند خانواده‌ها، دانشگاه‌ها و سایر اقشار جامعه از جمله اهداف تشکیل شورای مهارت در استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شورای مهارت در استان کرمانشاه تاکنون بالغ بر 50 مصوبه داشته است، گفت: 165 مصوبه نیز در شوراهای مهارت شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی ارائه نیازسنجی آموزش در روستاها، توزیع اعتبارات آموزشی در استان، تشکیل کمیته مهارت در شهرستان، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، تجمیع اطلاعات مربیان، اماکن و دستگاه‌های عضو را از جمله اهم مصوبات شورای مهارت استان عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه جلوگیری از آموزش‌های موازی‌کارانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر مصوبات این شورا به‌شمار می‌رود، افزود: معرفی افراد نیازمند و تجمیع آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان‌ها نیز مصوبات دیگر این شورا بوده است.

ناصری امید از برگزاری آزمون و صدور گواهینامه ها بصورت الکترونیکی خبر داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار