کد خبر: ۱۶۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان البرز راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در حاشیه همایش روز هوای پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هم اکنون در استان البرز هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا راه‌اندازی شده و 27 آنالایزر خریداری شده و یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا ارتقا و یک آنالایزر PM2.5 نصب شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری برای 159 واحد صنعتی به تعداد 700 مورد پایش آلایندگی هوا انجام شده است افزود: در این راستا همچنین برای 50 واحد نیز اعمال قانون انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز با تأکید بر اینکه ایران جزو 10 کشور تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌رود افزود: ساماندهی واحدهای تولید شن و ماسه و اقدام آنها به استفاده از سیستم نم‌زن و باز چرخانی آب از جمله راه‌کارهایی است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تأثیرات بسیار مثبتی را داشته باشد.

محمدی ادامه داد:‌ یکی دیگر از اقدامات شناسایی و ساماندهی واحدهای صنعتی غیرمجاز، محدودیت برای استقرار واحدهای جدید، انتقال و ساماندهی واحدهای آلاینده و مزاحم شهری، ممنوعیت تردد کامیون‌ها و خودروهای دودزا در محدوده شهرها، نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها و ... از دیگر مهم‌ترین راه‌کارهای اساسی برای کاهش آلودگی هوا است.

وی در ادامه سخنان خود بر استفاده از سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند و استاندارد گرمایشی و سرمایشی و روشنایی در ادارات و بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: ممنوعیت مصرف سوخت سنگین و افزایش راندمان در نیروگاه‌های منتظرقائم و شهیدرجایی قزوین، تکمیل پروژه‌های راه شامل ساخت و اجرای کمربندی شمالی ـ جنوبی کرج، تعریض اتوبان کرج از کلاک تا قزوین، تکمیل و اجرای قطعه یک اتوبان تهران ـ شمال حد فاصل تهران تا سه‌راه شهرستانک از جمله اقداماتی است که می‌تواند سهم به‌سزایی در رفع آلودگی هوای زیست‌محیطی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار