کد خبر: ۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 25 March 2015
 مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: در سال جاری پنج وقف جدید به ارزش مالی حدود ۵۰۰ میلیون تومان در استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم تحویل سال جاری در ۱۰۰ بقعه استان با حضور مردم برگزار شد، اظهارداشت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر مراسم سال تحویل خود را در امامزاده ها و بقاع متبرکه بودند.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در ۲۴۰ بقعه متبرکه استان در سال جاری در حال اجراست، افزود: ۱۱۰ سوئیت و ۸۷۰ زائر سرا در کنار بقاع متبرکه برای اسکان مسافران و زائران در نظر گرفته شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از افزایش خیمه معرفت در بقاع متبرکه در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه با حضور طلاب و روحانیون در پاسخ به شبهات دینی، احکام شرعی، مشاوره جوانان، عفاف و حجاب و غرفه جوانان برپا شده است.

حجت الاسلام علیزاده  تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ روحانی در بقاع متبرکه برای مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در ایام نوروز حضور دارند.

وی از راه اندازی ایستگاههای سلامت در برخی بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در ایستگاههای سلامت بیماران بصورت رایگان ویزیت می شوند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با شعار سال مقام معظم رهبری سال جاری با وحدت و همدلی به مردم خدمت رسانی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص تحقق شعار سال گذشته مقام معظم رهبری در این اداره کل، افزود: جهت شعار سال گذشته مقام معظم رهبری ستاد اجرایی فرامین رهبری در قالب دو کارگروه فرهنگی و اقتصادی راه اندازی شد.

حجت الاسلام علیزاده در خصوص اختلاف بیمارستان رازی و اوقاف و امور خیریه، گفت: در خصوص اختلاف این دو نهاد اجرای حکم به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه شد که بخشی از این حکم اجرا و مابقی بصورت تعاملی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷۰ موقوفه در مازندران به ثبت رسیده است.

اسکان اضطراری ۴۷۰ مسافر

همچنین مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران از پوشش امدادي ۲۱۱حادثه از آغاز طرح هاي نوروزي اين جمعيت خبر داد و با اشاره به پوشش امدادي ۲۱۱حادثه از آغاز طرح نوروزي هلال احمر استان در ۲۵ اسفند گفت: ارائه خدمات امدادي لازم به ۶۱سانحه جاده اي، ۲ حادثه كوهستان، ۲۴ فقره حوادث متفرقه و همچنين۱۲۴فقره فوريت هاي امدادي مراجعين به پايگاههاي امدادي از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجاتگران جمعيت هلال احمر استان مازندران بوده است.

مهدی ولی پور افزود:ارائه خدمات امدادي لازم به دو هزار و ۲۰۳ مصدوم، ارائه خدمات درمان سرپايي به دو هزار و ۱۴۹ نفر، اسكان اضطراري ۴۷۰ نفر و انتقال ۵۴ مصدوم به مراكز درماني از ديگر خدمات نجاتگران هلال احمر استان بوده است.

ولي پورگفت: در اين عملياتها ۱۳۴۸ نفر در قالب ۳۷۰تيم امدادي با بكارگيري ۱۰۰دستگاه آمبولانس و خودروي امدادي مشاركت داشتند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار